شناسهٔ خبر: 30308851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

الهی بودن و سازش‌ناپذیری از ملزومات استکبارستیزی است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به دائمی بودن تقابل دو جبهه انقلابی و استکباری، گفت: در این راستا الهی بودن و سازش‌ناپذیری از ملزومات مهم مبارزه با استکبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست بصیرتی طلاب استان که به مناسبت هفته بصیرت برگزار شد، با اشاره به اهمیت استکبارستیزی در قاموس نظام اسلامی، اظهار کرد: برخی این‌گونه تحلیل می‌کنند که استکبارستیزی منجر به انزوای سیاسی می‌شود؛ اما همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند استکبارستیزی موجب انزوای هیچ کشوری نمی‌شود.

وی با اشاره به رابطه استکبارستیزی و روابط بین‌الملل، افزود: بنا به فرموده رهبری ما در نظام اسلامی هر قدرتی که می‌خواهد ابرقدرتی و تکبر و استکبار و فخرفروشی را در روابط خود با ملت‌های دیگر وارد بکند رد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم با ابرقدرت‌ها و چپاولگرهای دنیا سینه‌به‌سینه شویم و با آن‌ها مقابله کنیم باید اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم و کشور یعنی امر معیشت را به نقطه اطمینان بخشی برسانیم.

وی با اشاره به رابطه استکبارستیزی و خدمت به مردم، گفت: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به این مردم است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به شاخصه‌های استکبارستیزی، افزود: الهی بودن نخستین شاخصه استکبارستیزی است؛ زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید: «قل انما اعظکم بواحده ان تقدموا لله مثنی وفرادی».

وی با بیان اینکه سازش‌ناپذیری دیگر مشخصه استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنو لاتتخذوا الیهود والنصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض»؛ از این رو موضوع مبارزه با استکبار مسئله‌ای قرآنی و ریشه‌ای است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به دائمی بودن استکبارستیزی، گفت: امام راحل فرمود: ما می‌گوییم تا شرک و نفاق هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم؛ از این رو تقابل دو جبهه حق و باطل همچنان ادامه دارد و ما باید تلاش کنیم نقش خود را در این راستا به‌درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما