شناسهٔ خبر: 30307756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جارالله:بازگشایی سفارت کویت در دمشق به تصمیم اتحادیه عرب بستگی دارد

تهران-ایرنا-«خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کویت سفارت خود در دمشق را با تصمیم اتحادیه عرب بازگشایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری الجزیره،وی در گفت و گو با این شبکه افزود که سفارت کویت در دمشق بازگشایی نخواهد شد مگر پس از اینکه اتحادیه عرب در این زمینه تصمیم گیری کند.
جارالله در اظهارات خود نسبت به قرار گرفتن نام برخی از مسئولان کویتی در لیست سیاه حامیان تروریسم که از سوی سوریه تهیه شده ابزار تاسف کرد.
نهاد مبارزه با حمایت مالی از تروریسم سوریه اسامی حدود 615 نفر و 105 تَشکُل را در فهرستی قرار داد که بر اساس قطعنامه‌های شماره 1267 و 1373 شورای امنیت سازمان ملل تهیه کرده است.
در این فهرست نام 30 نفر از اتباع کویتی که برخی از آنها از نمایندگان پارلمان کویت هستند قرار داده شده است.
وزارت خارجه کویت در اعتراض به این فهرست روز گذشته «غسان عنجرینی» کاردار سفارت سوریه را احضار کرد.
این درحالی است که روزنامه القبس کویت به نقل از منابع سوری گزارش داد که کویت قصد دارد در آینده نزدیک سفارت خود را در دمشق بازگشایی کند.
امارات پنجشنبه گذشته از بازگشایی کامل سفارت خود در دمشق خبر داد.
سازمان هواپیمایی امارات نیز دیروز از بررسی وضعیت فرودگاه بین المللی دمشق برای از سرگیری پروازهای مسافری به این فرودگاه خبر داد.
یک هیات تجاری اماراتی نیز در هفته های گذشته به دمشق سفر کرده بود.
بحرین هم پنجشنبه گذشته از فعالیت کامل سفارت خود در دمشق خبر داد و اعلام کرد که هواپیمایی این کشور پروازها به دمشق را از اوایل ژانویه از سرخواهد گرفت.
خاورم**9366**1211

برچسب‌ها:

نظر شما