شناسهٔ خبر: 30299832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت بازنگری قوانین ازدواج+فیلم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: سند ارتقاء بهبود وضعیت زنان و خانواده با هدف کاهش آسیب ها در حوزه خانواده از سال گذشته مورد توجه قرار گرفت .

صاحب‌خبر -

حضور معاون رییس جمهور در شیرخوارگاه امام علی کرجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معصومه ابتکار امروز  پس از بازدید از ظرفیت های تولیدی و اجتماعی البرز در جمع خبرنگاران گفت : از سال گذشته سند ارتقاء بهبود وضعیت زنان و خانواده مورد توجه قرار گرفت و در استان ها تنظیم شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: این سند با هدف کاهش آسیب ها در حوزه زنان و خانواده  تدوین شده که ازسال 98 شاهد این حرکت برنامه ای در سطح استانها خواهیم بود.

ابتکار با ذکر اینکه براساس آمار بی توجهی به این سند میزان طلاق و آسیب های دیگر را افزایش می دهد، گفت: با دقت بیشتر این موضوع باید ازسوی مجلس شورای اسلامی براساس واقعیت های اجتماعی دنبال شود و معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری آن را مورد پیگیری  قرارداده است.

این معاون رییس جهور درخصوص ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز گفت: زنانی که همسران خارجی دارند قبل از 18 سال می توانند برای فرزندان خود تقاضای تابعیت کنند.

معصومه ابتکار افزود: این موضوع از مصوبات خوب دولت است که این تقاضای تابعیت مورد رسیدگی قرار می گیرد و امیدواریم این مساله درمجلس تبدیل به قانون شود چراکه موضع دولت دراین زمینه روشن است.

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده اضافه کرد: هدف اصلی ازبازدید از استان البرز تبیین برنامه های دولت درزمینه مسایل خانواده از جمله عدالت جنسیتی است.

وی در ادامه به برخی بازدید ها و برنامه های سفر اشاره کرد و افزود: بازدید از شیرخوارگاه امام علی کرج، یک واحد تولیدی بانوان در ساوجبلاغ و اورژانس اجتماعی از برنامه های سفر امروز بوده است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه فعالیت اورژانس اجتماعی سبب ناامنی برای مجرمان و امنیت برای آسیب دیدگان می شود، افزود: اورژانس اجتماعی از جمله ظرفیت های مهم به شمارمی رود که به افرادی که درمعرض آسیب و خطرهای اجتماعی هستند بهترین خدمات را ارائه می دهد.

ابتکار در پایان به بهره گری از ظرفیت سمن ها و خیران تاکید کرد و در مورد کودک آزاری هم گفت: یکی از موضوعات مهم درحوزه آسیب های اجتماعی کودک آزاری است  که قوانین جدی دراین زمینه داریم .

نماینده عالی دولت در استان البرزهم با بیان اینکه تفاهم نامه توانمندسازی بانوان در استان البرز اجرایی می شود افزود: بر این اساس ، استانداران تفاهم نامه ای با معاون بانوان و خانواده ریاست جمهوری امضا کردند که این امر در استان البرز محقق شده است.

شهبازی در بازدید از شیرخوارگاه امام علی (ع) و اورژانس اجتماعی کرج با اشاره به اینکه برای بار دوم از آغاز مسئولیت بعنوان استاندار البرز از اورژانس اجتماعی بازدید می کنم، افزود: رسیدگی به آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در راستای ارائه مشاوره، خدمات قابل توجهی را ارائه می دهد، افزود: با توجه به منابع محدود سازمان بهزیستی البرز، در کنار این مجموعه قرار داریم.

وی در پایان افزود: استانداری البرز برای کاهش آسیب های اجتماعی همراه بهزیستی و سازمان های مردم نهاد است و امید است با همراهی و تعامل سازمان های مردم نهاد، خیران و سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.

 

 

<div id="video-display-embed-code_3009212" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2316120/3009212?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما