شناسهٔ خبر: 30298776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرگزاری سوریه: آمریکا به کشتن 1140 غیرنظامی در شرق سوریه اذعان کرد

خبرگزاری رسمی سوریه می‌گوید ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اذعان کرده که از سال 2014 تاکنون دست‌کم 1140 غیرنظامی در حملاتش در شرق سوریه جان باخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در راستای تلاش برای القای روایت خود از حمله به غیرنظامی‌ها در شرق سوریه و غرب عراق، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، گزارشی از حملات خود در این دو کشور منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت که ائتلاف آمریکا اذعان کرد که از زمان آغاز عملیات خود در سوریه و عراق در سال 2014 تا به امروز، دستکم 1139 غیر نظامی را کشته است. 

سانا یادآوری کرد که حضور آمریکا در سوریه و ائتلاف آن غیرقانونی است.

 

طبق این گزارش، ائتلاف در حالی مدعی مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه است که بسیاری از گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد این ائتلاف جز نابودی زیرساخت سوریه و کشتار غیر نظامیان این کشور به ویژه در استانهای «رقه و دیرالزور» هدف دیگری نداشته است. 

ائتلاف در گزارش خود اعلام کرد که 194 گزارش درباره کشته شدن غیر نظامیان در ماه نوامبر دریافت کرده و در حال تحقیق در این باره است.

بسیاری از سازمانهای مستقل تأکید دارند که بیانیه‌های بی‌شمار ائتلاف آمریکا درباره کشته شدن افراد غیر نظامی به دور از واقعیت است و توسط این ائتلاف دستکاری می‌شود.

سانا در ادامه گزارش داد که ائتلاف آمریکا در سوریه از سلاحهای کشنده‌تری مانند بمبهای فسفر سفید استفاده می‌کند که از نظر قوانین بین‌الملل ممنوع است و یکی از موارد آن در بخش غربی شهر رقه رخ داد.

وزارت خارجه سوریه نیز بارها با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت تأکید کرده است که  جنایات ائتلاف آمریکا غیر قانونی بوده و حملات حشیانه‌اش علیه غیر نظامیان بی‌گناه به صورت هدفمند، عمدی و همیشگی است.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا هفتم آبان گذشته در منطقه «هجین» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) از بمب ممنوعه فسفری استفاده کردند.

وزارت خارجه سوریه نیز در تاریخ ۲۸ مهر در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد آمریکایی‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن در ۱۳ اکتبر در شهر هجین اتفاق افتاده است.

ائتلاف آمریکایی در جریان عملیات آزادسازی شهر رقه از اشغال داعش، به شدت متهم به کشتار وسیع غیر نظامیان و تخریب ۱۰۰درصدی زیر ساخت‌های این شهر است.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما