شناسهٔ خبر: 30252142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا: ارتش سوریه وارد منبج نشده است

71415

با وجود اعلام مقام‌های سوریه مبنی برای ورود قوای نظامی این کشور به شهر منبج و برافراشتن پرچم سوریه در این شهر، ارتش آمریکا تاکید کرد، ارتش سوریه وارد منبج نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ ارل براون، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: به رغم اطلاعات نادرست در خصوص تغییرات در صفوف نیروهای نظامی در شهر منبج، ائتلاف تحت رهبری آمریکا شاهد هیچ نشانه‌ای دال بر درست بودن این ادعاها نبوده است.

شهر منبج یک شهر راهبردی در نزدیکی مرز با ترکیه است که در آن نیروهای کرد از سال 2016 تاکنون مستقر هستند.

نیروهای عملیات ویژه آمریکایی و فرانسوی نیز در این شهر مستقر هستند و به کردها کمک می‌کنند اما آمریکایی‌ها به دلیل تصمیم ناگهانی اخیر دونالد ترامپ برای خارج شدن از سوریه، به زودی آنجا را ترک خواهند کرد.

براون از همه طرف‌ها خواست تا به "وضعیت موجود در منبج و امنیت شهروندانش احترام بگذارند".

او به خبرگزاری فرانسه گفت: ماموریت ما تغییر نکرده است. ما به حمایت از شرکای ائتلافی خود ادامه داده و در عین حال خروج کنترل شده و سنجیده نیروها را اجرا می‌کنیم و تمامی تدابیر ممکن را برای تضمین امنیت سربازانمان و شرکایمان در میدان اتخاذ خواهیم کرد.

این در حالی است که اخیرا تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه نیروهای کرد را به تکاپو واداشته تا همپیمانانی برای خود یافته تا حمله احتمالی ترکیه را که آنها را تروریست می‌خواند، دفع کنند.

کردها روز جمعه از حکومت سوریه خواستند که نیروهای خود را به شهر منبج بفرستد. ارتش سوریه نیز بعد از این درخواست اعلام کرد وارد شهر شده و پرچم سوریه در مرکز شهر به اهتزاز درآمده است. این یک تغییر عملگرایانه در ائتلاف‌های آنها است که هر چند تمایلات جدایی طلبانه آنها را کمرنگ می‌سازد اما به آنها در قطع شکست‌ها و ضررهایشان کمک می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما