شناسهٔ خبر: 30188669 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مدیریت بحران :

کشور نیازمند 1400 ایستگاه لرزه نگاری است

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به زلزله خیز بودن کشورمان گفت : برای رصد دقیق زمین لرزه در مناطق مختلف به یک هزار و 400 ایستگاه لرزه نگاری نیاز داریم .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، اسماعیل نجار روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ و شبکه بیسیم (رادیو ترانک) استان کرمان افزود: برخی استانهای کشور از جمله کرمان زلزله خیز بوده و با حوادث متعددی روبرو است که می طلبد برای تجهیز این استان به سامانه های به روز مدیریت بحران اقدامات اساسی انجام گیرد .
مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات هم در این آئین با اشاره به اینکه کرمان از استان های بحرانی کشور به شمار می رود، گفت: در سال های اخیر نیز اتفاقات زیادی در این استان رخ داده است.
صادق بیک پور افزود: برای راه اندازی شبکه رادیو ترانک در استان کرمان حدود 15 میلیارد تومان هزینه ریالی و یک میلیون دلار هزینه ارزی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست شبکه رادیو ترانک، 32 شهر و 2 هزار و 414 روستا تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند و در فاز دوم نیز 45 شهر ، سه هزار و 897 روستا و پنج هزار و 498 کیلومتر از راه های استان تحت پوشش قرار می گیرند.
صادق بیک پور ادامه داد : در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی از جمله احصای نقشه خطرپذیری در حوزه ارتباطات، پایداری شیکه ها و خطوط اختصاصی مدیریت بحران و تسریع در راه اندازی شبکه رادیوترانک کشور پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه تسریع در راه اندازی شبکه رادیوترانک کمک زیادی به مدیران کرده است، گفت: با تداوم این کار، کمک بیشتری به مدیران برای مدیریت بحران های احتمالی انجام می شود.
7440/7437/ 5054

نظر شما