شناسهٔ خبر: 30169246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی:

هدیه حفاظت هواپیمایی در چهل سالگی انقلاب؛ تامین امنیت در صنعت هوایی/ رژیم صهیونیستی از روی ترس برای امنیت مسافران هوایی از تانک و نفربر استفاده می‌کند

سردار صفر علی موسوی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاورد‌های ما هدیه برقراری امنیت در صنعت هوپیمایی کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار صفر علی موسوی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در نشست خبری که به مناسبت سالگرد صدور فرمان امام راحل ره مبنی بر استقرار سپاه پاسداران در فرودگاه‌ها و تامین امنیت خطوط هوایی کشور مقارن با سالروز تشکیل حفاظت هواپیمایی عصر امروز برگزار شد گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاورد‌های ما هدیه برقراری امنیت در صنعت هوپیمایی کشور بوده است.

وی افزود: سالانه بیش از پنجاه ملیون مسافر با عقاید‌های مختلف برخورد داریم که به شکلی عمل کردیم که موضوع کرامت انسانی حفظ شود و در بیش از پانزده شرکت هواپیمایی امنیت را حفظ کرده ایم.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: در کشور‌های دنیا به خصوص امریکا از امکاناتی اسفاده کردند که مسائل اخلاقی را رعایت نکردند.

موسوی در ادامه افزود: در کشور‌هایی هم مانند کویت و عربستان از نیرو‌های امنیتی انگلیس و رژیم اشغالگر قدس برای تامین امنیت فرودگاه‌های خود استفاده می‌کنند.
 
فرمانده حفاظت هواپیمایی با اشاره به اینکه اهمیت ماموریت برای ما برای این است که این ماموریت را امام خمینی ره برعهده ما گذشت و سپاه توانست چندین مورد هواپیما ربائی را خنثی کند، خاطر نشان کرد:ما در دوبخش زمینی و آسمان فعالیت دارد و توانسته ایم در بخش پیشگیری به خوبی عمل کنیم به طوری که در ۶۷ فرودگاهی و شرکت هوایی که حضور داریم با حفظ کرامت انسانی امنیت را به بهترین شکل برقرار کرده ایم.

وی در خصوص تهدیدات ریز پرنده‌ها در فرودگاه‌ها گفت: ریز پرنده‌ها یکی از تهدیدات نوین است که فرودگاه‌ها با آن روبرو هستند، اگر چه این ماموریت با ما نیست، اما پیش بینی‌های لازم به خوبی انجام شده است.

سردار موسوی در این رابطه افزود: براساس اطلاعات بین المللی ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌های جهان را دارد و ما ارتباط بسیار خوبی با قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش و دیگر سازمان‌ها داریم


وی در رابطه با اینکه گروه‌های تروریستی مانند داعش ایا اقدامی برای مختل کردن امنیت هواپیمای ایران داشته است، گفت: در دهه ۶۰ بحث منافقین یک تهدید کلی بود و امروز داعش یک تهدید برای تمام حوزه‌هاست، اما تا کنون ان‌ها نتوانسته اند هیچ گونه اقدام علیه هواپیمایی کشور ما داشته باشند. سپاه حفاظت هم مانند سایر نیرو‌های مسلح رزمایش‌های را برای مقابله با تهدیدات احتمالی انجام می‌دهد و برای مقابله با تهدیدات کاملا آماده است.


سردار موسوی در ادامه گفت:سپاه حفاظت آمادگی را برای ارائه آموزش به سایر کشور‌ها را دارد و تا کنون به چند کشور این آموزش ارائه شده، اما به دلیل قراردادی که با آن‌ها داریم نمی‌توانیم نام آن‌ها را اعلام کنیم.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با اشاره به مناسب بودن امنیت هواپیمایی کشوری خاطر نشان کردما به خوبی توانسته ایم امنیت هواپیمایی کشوری را تامین کنیم این در حالی است که رژیم صهیونیستی از روی ترس برای حفظ امنیت مسافران از تانک و نفربر در فرودگاه‌ها استفاده می‌کند.

سردار موسوی در پایان تصریح کرد:با وجود تحریم‌ها جدید آمریکا ما توانسته ایم تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم و این از برکات انقلاب اسلامی است.

نظر شما