شناسهٔ خبر: 30167703 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«سرو زیر آب» در باغ‌موزه سربرآورد

فیلم «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی در باغ موزه دفاع مقدس با حضور دست‌اندرکاران فیلم به نمایش درآمده و سپس مورد نقد و بررسی منتقدین قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فیلم «سرو زیر آب» یکی از فیلم‌هایی است که در سی ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی انتخاب شد و بازیگران فیلم سرو زیر آب: بابک حمیدیان – مسعود رایگان – رضا بهبودی – مینا ساداتی – همایون ارشادی – مهتاب نصیرپور – هومن برق‌نورد – ستاره اسکندری – شهرام حقیقت دوست – حسین باشه آهنگر – فرخ نعمتی – هادی قمیشی – سیاوش چراغی پور – حسن نجاریان – حسین فلاح – امیر دلفانی، می‌باشند و بابک حمیدیان نقش اصلی این فیلم را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانیم:

تلاش‌ یک گروه برای ساخت تصویر دقیقی از جنگ

بازی زیبایِ آقای کارگردان + عکس

 فیلم‌نامه این فیلم توسط محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر نوشته‌شده و موضوع فیلم پیرامون شهدای مفقودالاثر و سرگردانی خانواده‌های آنها در پی خبر و نشانی از آنهاست؛ "ستاد معراج شهدا" گروهی بودند که جنازه‌های شهدا را کشف و تشخیص هویت می‌کردند و پیکرهای کاملاً سوخته، بی پلاک که حتی نمیشد از آنها انگشت نگاری کرد به پایگاه آورده میشدند و این گروه وظیفه داشتند تا به هر طریقی که شده هویت اجساد شهدا را شناسایی کنند و پس از بررسی های دقیق و قطعی به خانواده‌هایشان خبر و تحویل دهند و..

شایان‌ذکر است جلسه نقد و بررسی فیلم سرو زیر آب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان با اکران آن در سینماهای کشور، با حضور دست‌اندرکاران این فیلم محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، سید حامد حسینی تهیه‌کننده، حامد باشه آهنگر فیلم‌نامه‌نویس و دیگر اعضاء ساخت فیلم برگزار شد

همچنین در این جلسه دکتر رامتین شهبازی به بررسی فیلم پرداخت و سپس مشکلات  پیش رو، از سوی عاملین فیلم مورد بررسی قرار گرفت و از نقاط قوت فیلم یاد شد. 

گفتنی است «سرو زیر آب» ششمین ساخته سینمایی محمدعلی باشه آهنگر و بعد از فیلم «ملکه» است که فیلم‌برداری آن در تهران، میبد، روستای مزرعه کلانتر در یزد، لرستان، روستای سپیددشت در لرستان و دزفول انجام شده بود. این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته‌شده.

نظر شما