شناسهٔ خبر: 30165433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بحرین کاردار عراق را احضار کرد

وزارت خارجه بحرین امروز کاردار عراق را احضار و اعتراض خود به اظهارات نخست‌وزیر پیشین عراق را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین صبح امروز دوشنبه «نهاد رجب عسکر» کاردار عراق در منامه را احضار و مراتب خود را به اظهارات «نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین عراق در خصوص انتقاد از دولت بحرین در برخورد با شیعیان این کشور، بیان داشت.

خبرگزاری بحرین (بنا) گزارش داد که «وحید مبارک سیار» دستیار وزیر خارجه در امور منطقه‌ای و شورای همکاری در دیدار با کاردار عراق ضمن محکوم کردن اظهارات المالکی، آن را «دخالت آشکار و مردود در امور داخلی بحرین» برشمرد.

سیار با اشاره به اینکه این سخنان نقض آشکار معهدات و اصول قوانین بین‌المللی است، گفت که چنین سخنانی بر روابط برادرانه بحرین و عراق تأثیر خواهد داشت و در برابر تلاش‌های مربوط به تقویت روابط دو کشور مانع ایجاد می‌کند.

این مسئول وزارت خارجه بحرین همچنین حمایت المالکی از تأسیس دفتر ائتلاف «جوانان ۱۴ فوریه» بحرین در بغداد را «دخالتی آشکار در امور داخلی بحرین و حمایت از کسانی دانست که برای ایجاد خشونت و تروریسم تلاش می‌کنند».

نوری المالکی که اکنون منصب دولتی ندارد، با انتقاد از اعمال خشونت، به حاشیه راندن و رفتار تبعیض‌آمیز دولت بحرین با شیعیان گفته بود که «اعتراضات در بحرین در ابتدا خواهان تغییر رژیم حکومتی نبود اما اکنون آنها خواهان برگزاری همه‌پرسی و انتخابات برای تعیین سرنوشت هستند و این خواسته‌ها مشروع است و مقابله با این خواسته‌های به حق و عادلانه، ظلم است.»

انتهای پیام/ص

نظر شما