شناسهٔ خبر: 30148071 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار

عملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت؛ با توجه به كمبود تخت هاي بيمارستاني در چابهار و توسعه سواحل مكران كه همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبري بوده است، عمليات ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار با حضور وزير بهداشت و فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء آغاز شد.
 
بندرچابهار تنها بندر اقيانوسي ايران است كه خارج از خليج فارس و تهديدات آن واقع شده است و در آينده اقتصاد ايران، نقش غيرقابل انكاري ايفا خواهد كرد.
 
اين بيمارستان با زيربناي 60 هزار متر مربع در محدوده منطقه آزاد چابهار با كاربري آموزشي - درماني در مدت 3 سال در 13 طبقه ساخته خواهد شد.
 
براي ساخت و تجهيز بيمارستان 540 تختخوابي چابهار، حدود هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است كه بخشي از آن از محل تهاتر دارايي هاي دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر و تغيير كاربري املاك آن تأمين خواهد شد.
 
همچنين اين بيمارستان داراي بخش هايي همچون اورژانس، جراحي، داخلي، بستري، كودكان، زنان و زايمان، مراقبت هاي ويژه، آزمايشگاه، راديولوژي و داروخانه خواهد بود.
 
بندرچابهار با بيش از 300 هزار نفر جمعيت داراي يك بيمارستان 186 تختخوابي به نام بيمارستان امام علي(ع) است كه ضريب اشغال اين بيمارستان حدود 100 درصد است و با توجه به رشد جمعيت در اين منطقه طي سال هاي گذشته ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار، اقدامي ضروري است.
 

نظر شما