شناسهٔ خبر: 30138360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا مک گورک را به فرصت طلبی متهم کرد

تهران – ایرنا – وزارت خارجه آمریکا، «برت مک گورک» را به فرصت طلبی و دروغگویی در مورد زمان بندی و دلایل استعفای خود به عنوان فرستاده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای واشنگتن اگزمینر، وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از مک گورک که در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه استعفا کرد، وی را به ناکامی در ایفای نقش خود به عنوان یکی از دیپلمات های ارشد آمریکا در ائتلاف ضدداعش، متهم کرد.
یکی از مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا مک گورک را که در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا به این مقام منصوب شده بود، «ناکارآمد» دانست و با لحنی تمسخرآمیز گفت: «درگیری ها در سوریه 6 سال است که ادامه دارد، خسته نباشی برت!»
منبع آگاه دیگری مک گورک را به تحریف واقعیت متهم کرد تا بتواند بیشتر از قبل از طریق کلام پول به جیب بزند.
این مقام آمریکایی با رد این مطلب که استعفای مک گورک دلیل سیاسی داشته، گفت: «وی قرار بود آوریل (فروردین- اردیبهشت) امسال وزارت خارجه را ترک کند اما از آقای وزیر خواست تا به کارش ادامه دهد.سپس قرار بر این شد تا این مهم به پایان سال جاری میلادی موکول شود. بنابراین، این روایت که استعفای وی به دلیل اقدام ترامپ بوده، بی اساس است.»
به گزارش ایرنا، هرچند حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نه به درخواست دولت قانونی سوریه بوده و نه مصوبه ای از شورای امنیت داشته است، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود از خروج نیروهای آمریکا از سوریه خبر داد.
پس از جیمز متیس وزیر دفاع، برت مک گورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف به اصطلاح جهانی برای شکست داعش نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، اعلام کرد که در ماه فوریه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
استعفایی که با واکنش تند رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد.
وی در رشته توئیتی نوشت: برت مک گورک که من نمی شناسمش، سال 2015 توسط باراک اوباما منصوب شد. قرار بود که ماه فوریه سمتش را ترک کند اما پیش از ترک سمت، استعفا داد. اخبار جعلی از این مساله هیچ و پوچ مساله بزرگی ساخته است.
ترامپ در ادامه حمایت از تصمیم خود اظهار داشت: اگر پس از نابودی داعش در سوریه، هر کسی غیر از رئیس جمهوری محبوب شما دونالد ترامپ اعلام کرد که نیروهایمان را (سالم و سرحال) به خانه برمی گردانیم آن فرد محبوبترین قهرمان در آمریکا خواهد بود.
اروپام**9418**1485

نظر شما