شناسهٔ خبر: 30130022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس تهران بزرگ:

جرائم خشن در پایتخت کاهش چشمگیر یافت

تهران- ایرنا- رئیس پلیس پایتخت با اشاره به همکاری استانداری در امین امنیت و آرامش مردم گفت: بیشترین میزان کاهش جرائم خشن در تهران را در دو سال گذشته شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا از استانداری تهران، سردار حسین رحیمی در دیدار با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار داشت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با رویکرد جامعه محوری و مردم داری در طول دو سال گذشته تلاش کرده است در گام نخست براساس نیازهای جامعه در سطح تهران به عنوان ام القرای جمهوری اسلامی که همه اقدامات در آن الگوی کشور است، حرکت کند.
وی افزود: پلیس پایتخت ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات انتظامی و پلیسی مطلوب به اقشار جامعه و تکریم ارباب رجوع را با محوریت رعایت حقوق شهروندی حتی رعایت حقوق متهمان به عنوان شهروندان در دستور کار دارد.
سردار رحیمی به ضرورت تامین ایجاد 40 کلانتری در استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: 17 پرونده بزرگ اقتصادی در تهران طی کمتر از دو سال در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و تلاش می کنیم وضعیت مطلوبی در امنیت همه بخش ها برای مردم استان تهران فراهم کنیم.
رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید براینکه پلیس فتا و جرایم سایبری با اجرای طرح های مختلف روزانه صدها پرونده کلاهبرداری و مسائل اخلاقی را رصد و پیگیری می کند گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز همزمان با قاچاقچیان عمده و خرده فروشان مواد مخدر به ویژه در وضعیت معتادان متجاهر اقدام می کند.
وی در این دیدار از اجرایی شدن طرح های 'طاهر' برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی، طرح 'رعد' برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و برخورد با سارقان و مجرمان حرفه ای جرایم باندی در سالجاری خبر داد.

** تاکید استاندار تهران بر ساماندهی معتادان و کودکان کار
انوشیروان محسنی بندپی در ادامه این دیدار، رفع چهره شهر از معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابان و ساماندهی آنها را یکی از انتظارات دولت دانست اظهار داشت: نیروی انتظامی در موضوع جمع آوری،غربالگری و ایجاد ظرفیت نگهداری 2 هزار نفره برای معتادان متجاهر در استان تهران نقش مهمی دارد و اخلاق و زیست پذیری در استان تهران را محقق ساخته است.
وی افزود: روش مدبرانه، خلاقانه وبهره مندی از نیروهای متخصص در نیروی انتظامی شرایط ایمن و خوبی درشهر تهران فراهم کرده است.
استاندار تهران، نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش مردم به ویژه در شرایط خاص از جمله مشکلات و فشارهای اقتصادی را مهم دانست و گفت: ابعاد مختلف پلیس از راهنمایی و رانندگی تا پلیس فتا، پیشگیری و امنیت، نشان دهنده وظیفه مهم،حساس و خطیر این قشر از زحمت کشان جامعه است.
وی ادامه داد: هر اقدام خوب و مثبت در کشور الگوست و حتی عملکرد منفی در استان تهران می تواند در کل کشور اثرگذار باشد.
تهرام /8138/ 6139

نظر شما