شناسهٔ خبر: 30110369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

آرزوی حامد بهداد برای شهر پدری‌اش

حامد بهداد با اشاره به استقبال مردم شیراز از نمایش فیلم «مارموز» و برنامه‌های فرهنگی هنری این شهر ، اظهار امیدواری کرد که در شهر پدری‌اش، مشهد نیز برنامه‌های فرهنگی هنری افزایش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، اولین اکران مردمی و خیریه فیلم سینمایی «مارموز» با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شامگاه پنجشنبه 29 آذر در سینما شهر آفتاب شیراز برگزار شد. کمال تبریزی کارگردان «مارموز» قبل از نمایش فیلم گفت: هدف اصلی حضور ما کمک به آزادی زندانیان و کسانی است که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان هستند و تمامی عواید حاصل از فروش فیلم «مارموز» در این مراسم از طریق سازمان بهزیستی و قوه قضائیه صرف آزادی زندانیان غیرعمد در شیراز خواهد شد و از شما تماشاگران نیز تقاضا می‌کنم تا هر چه در توان دارید برای این عمل خیر انجام بدهید تا بتوانیم این زندانیان را به کانون خانواده‌هایشان بازگردانیم.
وی ادامه داد: سینما قطعا با حضور مخاطبان و تماشاگران زنده است و امیدوارم اگر شما فیلم «مارموز» را دوست داشتید آن را به دیگران توصیه کنید.
تبریزی افزود: «مارموز» یک کمدی متفاوت است که یک حرف انتقادی و متفاوت را مطرح می‌کند و سعی دارد تا بخشی از مشکلات مردم را بیان کند.
حامد بهداد بازیگر فیلم «مارموز» نیز گفت: خوشحالم که امروز در شیراز هستم و من به مردم نازنین شیراز علاقمند هستم و امیدوارم این حضور تکرار شود و علاقه دارم و امیدوارم که امروز شما در امر خیر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مهربانی خود را چند برابر کنید و همه باهم در کنار نمایش فیلم «مارموز» لذت دوچندانی ببرید.
او ادامه داد: استقبالی که از نمایش این فیلم و همچنین سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، سینما و تئاتر در شیراز می‌شود بسیار خوشحال کننده است و من با دیدن چنین صحنه‌هایی برای شهر پدری خودم مشهد مقدس نیز آرزو می‌کنم تا برنامه‌های موسیقی و تئاتر و همچنین نمایش فیلم نیز در شهر مشهد همچون شهرهای دیگر افزایش پیدا کند و با استقبال خوب مخاطبان همراه باشد.

دلپاک از آماده شدن نسخه‌ جدید «آشغالها...» 
خبر داد

محمدرضا دلپاک گفت: مرحله نهائی طراحی و ترکیب صدای نسخه جدید «آشغالهای دوست داشتنی» به پایان رسید و آماده حضور در جشنواره فیلم فجر است.
این صدابردار سینمای ایران با بیان این مطلب به ایسنا ادامه داد: موضوع فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در مورد وحدت در جامعه است و داستان مادری است که تلاش دارد همه افراد خانواده‌اش را دور هم نگه دارد. موضوعی که نیاز امروز جامعه کم حوصله و پُرتنش ماست. امیدوارم حال که فیلم پروانه نمایش دریافت کرده تلاش‌های چند ساله آقای امیریوسفی برای اینکه اولین نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» در ایران باشد، امسال در جشنواره فیلم فجر به ثمر بنشیند.
بازیگران «آشغال‌های دوست داشتنی» به ترتیب ورود عبارتند از: شیرین یزدانبخش ، حبیب رضائی ، هدیه تهرانی ، نگار جواهریان ، اکبر عبدی ، صابر ابر و شهاب حسینی.
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محسن امیریوسفی. مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی. تدوین: مصطفی خرقه پوش، طراح صدا: محمدرضا دلپاک. طراح چهره پردازی و مجری طرح: سعید ملکان. جلوه های ویژه کامپیوتری: پیام‌نبوتی. صدابردار: محمود سماک باشی.  داستان «آشغال‌های دوست داشتنی» در مورد مادری است که خانواده فوت شده‌اش برای کمک به او گرد هم جمع می‌شوند.

«آلفابت» فینالیست جشنواره استرالیا شد

انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی فینالیست جشنواره ای در استرالیا شد. به گزارش مهر، جشنواره فیلم کوتاه نیجریه با حمایت و همکاری انستیتو گوته آلمان برگزار می‌شود و شعار آن «تفکر خوب، فیلم خوب» است. همچنین این انیمیشن به تازگی فینالیست جشنواره ORION IFF International Film Festival استرالیا شده است. این جشنواره ۱۵ تا ۲۰ دسامبر برابر با ۲۴ تا ۲۹ آذر برگزار می شود. «آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌هاست الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار 
در انتظارند.

حضور بیتا خردمند در «حکایت‌های کمال»

در حالی که تصویربرداری سریال «حکایت‌های کمال» همچنان در شهرک غزالی ادامه دارد، سولماز غنی هم در نقش سوسن و بیتا خردمند به این مجموعه پیوستند. تاکنون 60 درصد سریال تصویربرداری شده است و تدوین سریال را به طور همزمان شادی شایانفر انجام می‌دهد. روز گذشته نیز به انگیزه فرا رسیدن شب یلدا، جشنی در محل ضبط سریال برگزار شد. به گزارش ایلنا، سریال «حکایت‌های کمال» در ۳۱ قسمت توسط سیما فیلم تهیه می‌شود. فاز نخست این سریال برای ۳۱ قسمت نگاشته شده و قسمتهای دیگر برای فاز دوم در نظرگرفته شده است. این سریال اوایل مرداد ماه گذشته در شهرک غزالی کلید خورد. محمود پاک نیت، شهره لرستانی، محمدرضا شیرخانلو، حمید ابراهیمی، سولماز غنی، علی مسلمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلورنظری، بیتا خردمند، کاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، مهرداد ضیایی، مختار سائقی، اکبرسنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، بهشاد مختاری، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال امیرحسین کافتری، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال بازی دارند.

رونمایی از فهرست اولیه فیلم‌های جشنواره
 فیلم برلین

جشنواره جهانی فیلم برلین روز چهارشنبه ۱۹ دسامبر از فهرست اولیه فیلم‌های حاضر در بخش «نسل» جشنواره رونمایی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتراز فیلم‌های شاخص این دسته می توان به فیلم «گلدی» به کارگردانی سام دی یونگ با بازی اسلیک وودز، درام کانادایی «یک کوچ‌نشین» ساخته ژنویو دو لوده سله، «بلبل می تواند بخواند» ساخته ریماس داس کارگردان هندی، «ما زامبی‌های کوچکیم» نخستین فیلم ماکوتو ناگاهیسا ژاپنی و «تابستان فوق العاده من با تس» اثر استیون ووترلود هلندی اشاره کرد.
بخش «نسل» یکی از محبوب ترین و پرتوجه ترین بخش های فرعی جشنواره برلین است که اغلب بلیت های سانس های نمایشش به سرعت به فروش می رود.
این بخش به ۲ قسمت «به علاوه ۱۴» برای فیلم‌هایی که مخاطب نوجوان را هدف قرار می دهند و «به علاوه K» فیلم‌های مربوط به کودکان تقسیم می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما