شناسهٔ خبر: 30109474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قطعنامه شورای امنیت در حمایت از توافقنامه سوئد

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای، از توافقنامه سوئد بین طرف های یمنی حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از توافقنامه سوئدبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شورای امنیت سازمان ملل عصر جمعه در یک نشست کوتاه که بیش از یک دقیقه طول نکشید، به اتفاق آراء، قطعنامه 2450 را که از سوی آمریکا و انگلیس پیشنهاد و بندهایی از آن اصلاح شده بود تصویب کرد.

این قطعنامه در تأیید توافقنامه سوئد در پی گفتگوهای یمنی - یمنی در استکهلم و قطعنامه 2216 شورای امنیت تصویب شد. از بارزترین بندهای این قطعنامه می توان به درخواست از دبیر کل سازمان برای اجرای توافقنامه استکلهم و تشکیل یک هیئت نظارتی و اعزام آن به استان الحدیده اشاره کرد.

درخواست محاکمه عاملان جنایات در یمن پس از پافشاری آمریکا از قطعنامه شورای امنیت حذف شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه استقرار تیمی از سازمان ملل متحد را برای نظارت بر آتش بس در الحدیده و تسهیل اجرای توافق سوئد تصویب کرد اما قطعنامه شورای امنیت، درخواست محاکمه عاملان جنایات در یمن را پس از پافشاری آمریکا بر حذف آن، شامل نشده است.

استقبال جنبش انصارالله یمن

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد با وجود ملاحظاتی که درباره برخی بندهای قطعنامه بین المللی درباره الحدیده داریم اما آن را گامی مثبت برای پایان محاصره می دانیم.
انصارالله افزود: از قطعنامه شورای امنیت به عنوان گامی برای توقف تجاوزگری علیه یمن و پایان محاصره استقبال می کنیم.

همچنین؛ دولت مستعفی یمن از قطعنامه شورای امنیت استقبال و بر پایبندی خود به همه آنچه در توافق استکهلم آمده است تاکید کرد.

 

نظر شما