شناسهٔ خبر: 30058526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شعار محوری یوم الله ماندگار ۹ دی اعلام شد؛

چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگار انقلاب اسلامی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگار انقلاب اسلامی شعار محوری مراسم یوم الله نهم دی امسال در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و امیدواریم با تحقق همین شعار، این انقلاب تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) ماندگار و پایدار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست هم افزایی و برنامه ریزی بزرگداشت حماسه ۹ دی صبح سه شنبه ۲۷ آذرماه با حضور نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و جمعی از نمایندگان سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نصرت الله لطفی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله و آیت الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت:امسال مراسم نهم دیماه با نگاه تبیینی و با هدف روشنگری و بصیرت افزایی بصورت میدانی در تهران و سراسر کشور با حضور پرشور ملت زمان شناس ایران اسلامی برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر این که دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور باید پشتیبانی ویژه‌ای از مراسم ۹ دی در سطح ملی و استانی داشته باشند اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ یک فتنه داخلی نبود بلکه در خارج از مرز‌های کشور برنامه ریزی و طراحی شده بود و انتخابات تنها بهانه‌ای برای سوء استفاده بود که با هدف براندازی نظام اسلامی صورت گرفت.

وی با یادآوری برخی اغتشاشات دی ماه سال گذشته، عنوان کرد: دشمن ظرف سه روز با سوء استفاده از اعتراضات مردم و موج سواری بر مطالبات آنان، ۹۲ شهر کشور را درگیر کرد و مشکلاتی را به وجود آورد، اما در نهایت این فتنه و همه فتنه‌های مشابه با حضور میدانی آگاهانه مردم خاموش و خنثی شد.

لطفی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط حساس پیش رو باید اقداماتی جهت حضور پررنگ‌تر و قوی‌تر مردم در این مراسم صورت گیرد، همانطور که مردم ما در یوم الله ۱۳ آبان حضوری پرشور داشتند و این مراسم از سال‌های گذشته پرشور‌تر و بهتر برگزار شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: اولویت اول ما در برگزاری این مراسم، نگاه ملی است، اما به دلیل اهمیت این مراسم در تهران، باید برنامه ریزی مناسبی نیز در استان تهران و مناطق مختلف آن صورت گیرد. بنابراین مهمترین ماموریت ما، برگزاری بزرگداشتی زیبنده و شایسته برای این روز حماسی و سرنوشت ساز در سراسر کشور است.

*روشنگری و بصیرت افزایی در راس برنامه‌های نهم دی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور هدف این جلسه را تصمیم گیری در خصوص نحوه بزرگداشت این روز حماسی، تعیین شعار محوری امسال و محور‌های سخنرانی‌ها و بیانیه و قطعنامه این مراسم عنوان کرد و افزود: در برگزاری مراسم نهم دی برخی خواهان حضور میدانی و برخی معتقد به برنامه‌های تبینی هستند.

وی اضافه کرد: آنچه که در مقام عمل نشان داده شده این است که هر دوی این برنامه‌ها را باید در کنار هم داشته باشیم؛ بنابراین هم کار میدانی و هم تبیینی باید صورت گیرد و روشنگری و بصیرت افزایی در راس امور برنامه هاست. از طرفی کار میدانی نیز باید به عنوان مبنای حضور آگاهانه و موثر مردم در صحنه مورد توجه قرار گیرد، زیرا حرکت مردم در صحنه فتنه ۸۸ را در هم پیچید و آنجه فتنه را خاموش کرد، همین حرکت مردم بود که از چند هفته قبل از نهم دی در شهر‌ها و استان‌های مختلف آغاز شد و خروجی آن حماسه ۹ دی بود.

*مراسم رسمی نظام در سراسر کشور، روز نهم دی برگزار می‌شود

لطفی افزود: این مراسم به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به اقتضای شرایط خود فعالیت‌های میدانی و تبیینی دارند، اما مراسم رسمی نظام در سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح روز نهم دی به طور همزمان برگزار می‌شود. در تهران نیز این مراسم با سخنرانی سردار سلامی، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول در خصوص شعار امسال گفت:' ۴۰ سال ولایت مداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگار انقلاب اسلامی' شعار محوری مراسم یوم الله نهم دی امسال در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و امیدواریم با تحقق همین شعار، این انقلاب تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) ماندگار و پایدار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه در یوم الله ۹ دی ۸۸ توسط مردم رقم خورد در باور هیچ یک از مسئولین نبود. مردم ایران در همه صحنه‌ها نقش آفرین هستند و امسال نیز به خوبی به تکلیف خود عمل کرده و یک بار دیگر با حضور مردم حماسه‌ای باشکوه رقم خواهد خورد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که سخنگوی جلیقه زرد‌های فرانسه اعلام کردند که از انقلاب ایران الهام گرفته اند، عنوان کرد: به همین دلیل امسال سعی کرده ایم از ظرفیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم و مناسبت‌ها استفاده کنیم.

نظر شما