شناسهٔ خبر: 30047958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این خبر تکمیل می‌شود؛

آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان ۴ دانش آموز را روانه بیمارستان کرد/ شمار جان باختگان به ۳ تن رسید/ صدور دستور بازداشت مدیر و مربی مدرسه/ استعفای مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان

صبح امروز و در شهرستان زاهدان یک واحد آموزشی دچار حریق شد؛ آتشی که شعله‌های آن حداقل دامن چهار کودک زاهدانی را گرفت و این چهار کودک بالای۷۰ درصد دچار سوختگی شدند. هر چند نیرو‌های آتش نشانی در کم‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند، اما این موضوع سبب نشد که خسارتی متوجه این کودکان نشود.

صاحب‌خبر -
سوختگی شدید چهار کودک زاهدانی در جریان آتش سوزی یک واحد آموزشیصبح امروز و در شهرستان زاهدان یک واحد آموزشی دچار حریق شد؛ آتشی که شعله‌های آن حداقل دامن چهار کودک زاهدانی را گرفت و آنها را با سوختگی بسیار شدید روانه بیمارستان کرد.

به گزارش «تابناک»، یک واحد آموزشی در زاهدان صبح امروز دچار آتش سوزی شد و در پی آن چهار کودک مصدوم شدند؛ آتشی که در واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان «اسوه حسنه» در خیابان مصطفی خمینی ۲۳ زاهدان زبانه کشید و ۵۹ کودک را در معرض آسیب قرار داد.

رویدادی شوم که جان سه تن از دانش آموزان را گرفت.
 
حضور فرستاده ویژه وزیر بهداشت، در بخش سوختگی کوثر زاهدان
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۲۰:۰۹

بر اساس اطلاعات منتشر شده کتر قدیمی فوق تخصص جراحی پلاستیک به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زاهدان رفته است تا علاوه بر نظارت بر فرایند درمان تنها مصدوم باقیمانده در صورت لزوم اقدامات جراحی لازم را انجام دهد.

تایید فوت سومین دانش آموز مصدوم
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۶:۳۱

مدیر کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان فوت سومین دانش آموز مصدوم این حادثه را تایید کرد.

مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان هم با تایید این خبر به میزان گفت: حال جسمی چهارمین دانش آموز [«یکتا میرشکار»] نیز خوب نبوده و وی وضعیت وخیمی دارد.

آن گونه که پیشتر برخی رسانه ها خبر داده بودند، «مریم نوکندی» سومین دانش آموز جان باخته این رویداد تلخ است که دانش آموز کلاس اول بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان استعفا داد
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۶:۳۰

به گزارش مهر، روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه «اسوه حسنه» و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرد.

بنابر این گزارش در متن استعفای ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است:

باسلام واحترام ضمن عرض تسلیت با عنایت به حادثه دلخراش آتش سوزی پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی دخترانه «اسوه حسنه» در حوزه مسئولیت اینجانب که علیرغم تمامی حساسیت های ویژه، مکاتبات متعدد، پیگیری ها و نظارت مستمر منجر به این رخداد ناگوار و رنجش و تالم روحی و روانی خانواده های داغدار این مدرسه گردید، فارغ از اینکه مقصر این حادثه کیست بنده بعنوان متولی اصلی امر آموزش و پرورش این ناحیه قصد هیچ گونه توجیهی ندارم و احساس می کنم فرزند ونوه ام را در این حادثه تلخ از دست داده ام فلذا به نشانه احساس مسئولیت اجتماعی و ابراز همدردی استعفای خودم را از مسئولیت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تقدیم می دارم.

امیدوارم هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناخوش آیندی در مجموعه آموزش و پرورش نباشیم.

دستور بازداشت مدیر و مربی مدرسه صادر شد
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۵۵

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستانی در زاهدان گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.

تعداد فوتی‌های حادثه آتش‌سوزی در دبستانی در زاهدان دو نفر است
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۵۲

در حالی که در ابتدا مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از درگذشت سه دانش آموز در حادثه آتش‌سوزی یک دبستان در زاهدان خبر داده بود، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد تعداد فوت شده‌ها دو ‌نفر ‌هستند. 

روایت تایید نشده از جان باختن سومین دانش آموز مصدوم
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۲۲

یکی از خبرگزاری های کشورمان با انتشار خبری، از فوت سومین دانش آموز مصدوم این رویداد خبر داد. روایتی که اگرچه نام دانش آموز جان باخته را هم شامل می‌شود و از زبان یکی از مسئولان استان بیان شده اما هنوز تایید نشده است.

تقاضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: ازدحام نکنید!
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۰۹

سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات به مصدومین حادثه دلخراش آتش سوزی مرکز پیش دبستانی زاهدان اظهار داشت: متاسفانه دو نفر از دانش آموزان این حادثه آتش سوزی بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد. دو مصدوم دیگر به بخش مراقبت های ویژه سوختگی منتقل شده اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص وفوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراجعه و ازدحام افراد غیر مسئول در بیمارستان روند ارائه خدمات را دچار اخلال می‌کند، تصریح کرد: مصدومین به بخش مراقبت های ویژه سوختگی منتقل شده اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۰۰
دومین دانش آموز مصدوم نیز جان باخت
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۵۷

دومین مصدوم سانحه آتش سوزی به نام «مونا خسروپرست» نیز لحظاتی پیش (حوالی ساعت 14:40) به دلیل شدت آسیب های وارده به سیستم تنفسی، جان خود را از دست داد.

آن گونه که خبر می‌رسد، این کودک در مقطع پیش دبستانی بوده است.

اعزام یک تیم پزشکی به سرپرستی معاون وزیر بهداشت
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۵۰

به گفته علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان یک تیم پزشکی مجرب به سرپرستی معاون درمان وزیر بهداشت به درخواست آموزش و پرورش و با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی از روند درمان دانش آموزان آسیب دیده حادثه آتش سوزی عازم زاهدان هستند.

اعزام معاون بطحایی به محل حادثه
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۴۵

به دستور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش‌، مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده این وزارتخانه جهت بررسی حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان‌، عازم استان شد.

آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان ۴ دانش آموز را روانه بیمارستان کرد/ دو تن از دانش آموزان جان باختند

قصور اولیای مدرسه عامل بروز حادثه
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۳۵

علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز تالم شدید از درگذشت یکی از دانش آموزان معصوم ‌حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی در زاهدان گفت: در بررسی های اولیه از سانحه کوتاهی بعضی همکاران ما مشخص شد که لازم است مراتب تاسف و عذرخواهی خویش را از خانواده های محترم دانش‌آموزان اعلام نماییم.

علت این حادثه از سوی آتش نشانی آتش گرفتن بخاری نفتی اعلام شده است.

یکی از دانش آموزان مصدوم جان خود را از دست داد
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۳۴

در پی آخرین اخبار دریافتی یکی از این دانش آموزان که با سوختگی بالای نود درصد به بیمارستان اعزام شده بود، جان خود را از دست داد و تلاش ها برای نجات جان وی موثر واقع نشد.

به گزارش فارس، این کودک خردسال «صبا عربی» نام دارد و آن گونه که خبر می‌رسد، دانش آموز کلاس اول است.

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۵
اسامی چهار دانش آموز آسیب دیده
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۰

اسامی ۴ کودک حادثه پیش دبستانی «اسوه حسنه» زاهدان عبارتند از: مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار.

بازگشت مدیرکل از تهران به زاهدان
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش فارس، در پی این حادثه، علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان که در جلسه سازمان برنامه و بودجه در تهران حضور داشت بلافاصله پس از گزارش و طرح مسایل استان، جلسه را ترک و برای پیگیری روند حادثه و رسیدگی به مسایل دانش آموزان مصدوم راه‍ی فرودگاه و عازم زاهدان شد.

سوختگی بالای 90 درصد دو کودک در آتش سوزی واحد آموزشی
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۵

دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ایسنا گفت: 3 دقیقه پس از وقوع حادثه، کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در محل حاضر شده و اقدامات حیاتی و درمان اولیه شروع و مصدومین بلافاصله به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان یکی از مجهز ترین بخش های سوختگی کشور است ادامه داد: در معاینات اولیه مشخص شد که متاسفانه 2 کودک دچار سوختگی سوختگی بالای 90 درصد و دو کودک دچار سوختگی تنفسی و جسمی بالای 70 درصد شده اند.

سوختگی شدید چهار کودک زاهدانی در جریان آتش سوزی یک مدرسه/ دو تن از دانش آموزان جان باختند

علت حادثه آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان مشخص شد
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۰۰

خسرو سراوانی در رابطه با این حادثه به رسانه ها گفت: حادثه آتش سوزی ساعت ٩ صبح امروز در یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه در خیابان مصطفی خمینی زاهدان رخ داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی زاهدان ادامه داد: پس از اعلام خبر حریق به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی زاهدان ایستگاه های 208، 201 و 210 در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی به محل حادثه 55 نفر از دانش آموزان گرفتار در دود و آتش از محل حادثه خارج شدند خاطرنشان کرد: این کودکان برای سرشماری و تحویل به خانواده‌هایشان به ساختمان مسکونی کنار مدرسه انتقال داده شدند.

وی افزود: در این حادثه چهار کودک که دچار سوختگی شده بودند به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی زاهدان عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه ای که از سوی کارشناسان سازمان انجام شد مشخص شد حریق از یک چراغ نفتی آغاز شده اما تحقیقات در مورد علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

دو کودک با سوختگی بالای ۹۰ درصد
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۱۵

فریبرز راشدی، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در توضیح این حادثه گفت: صبح امروز یک واحد آموزشی دخترانه در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که تیم‌های آتش نشانی بلافاصله بعد از وقوع حادثه کودکان حاضر در این مرکز را از محل حادثه خارج کردند.

وی افزود: در این حادثه 4 کودک دختر 6 ساله دچار سوختگی شدید شده بودند که توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام علی(ع) منتقل شدند.

راشدی ادامه داد: در معاینات اولیه مشخص شد که متاسفانه 2 کودک دچار سوختگی سوختگی بالای 90 درصد و دو کودک دچار سوختگی تنفسی و جسمی بالای 70 درصد شده اند.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان در بخش ICU بیمارستان بستری هستند عنوان کرد: حال این چهار کودک براثر سوختگی بالای 70 درصد وخیم گزارش شده که آمادگی‌های لازم پزشکی در بیمارستان برای معالجه دانش آموزان آسیب دیده وجود دارد.

آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان ۴ دانش آموز را روانه بیمارستان کرد/ دو تن از دانش آموزان جان باختند

اعزام دو دستگاه ماشین آتش نشانی و چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۰
عبدالرحیم شاهوزایی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان به ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۹ و ۲ دقیقه صبح امروز به نیرو‌های آتش نشانی اعلام شد که بلافاصله ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی از نزدیکترین پایگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند. علت این حادثه در دست بررسی است.
 
فریبرز راشدی، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: چهار دستگاه آمبولانس این دانشگاه به محل حادثه اعزام شدند که چهار کودکی که دچار سوختگی شدید شده بودند را به بیمارستان امام علی (ع) منتقل کردند. حال این چهار کودک براثر سوختگی ۷۰ درصد وخیم گزارش شده است.
 
سوØتگی شدید چهار ÚÙˆØ¯Ú Ø²Ø§Ù‡Ø¯Ø§Ù†ÛŒ در جریان آتش سوزی ÛŒÚ ÙˆØ§Ø­Ø¯ آموزشی

برچسب‌ها:

نظر شما