شناسهٔ خبر: 30014231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقض توافق سوئد به وسيله متجاوزان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد با وجود توافق برای توقف درگیری در حدیده، حملات متجاوزان و مزدورانشان به این استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد با وجود توافق برای توقف درگیری در حدیده، حملات متجاوزان و مزدورانشان به این استان ادامه دارد.
سرهنگ یحیی سریع در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به گفتگوی طرف های یمنی در سوئد اعلام کرد، پس از پایان رایزنی ها در سوئد و اعلام توقف درگیری در حدیده، ائتلاف متجاوزان به آنچه که در سوئد اعلام شده بود پایبند نماند زیرا استان حدیده همچنان شاهد حملات و تجاوزات آنهاست که در زیر به بخشی از این حملات اشاره می کنم:
- هواپیماهای متجاوزان روز پس از رایزنی های سوئد، یعنی روز جمعه چهاردهم دسامبر، بیست و یک بار حمله هوایی انجام دادند که ده حمله به شهرهای الفازه، تحیتا، دریهمی و حدیده بود.
- روز گذشته یعنی روز شنبه بالگردهای متجاوزان سی و هشت بار حملاتی را علیه مناطق مختلف حدیده و اطراف آن انجام دادند، همچنین مناطقی چون کیلومتر شانزده یا منطقه موسوم به مثلث مرگ، همچنین صلیف و بیت الفقیه را هدف قرار دادند که این حملات به شهادت پنج نفر از شهروندان منجر شد و این نقض آشکار توافق برای توقف درگیری ها به شمار می آید.
- بالگردهای متجاوزان همچنین با بمب های خوشه ای مزارع و چراگاههای چهارپایان هموطنان را در بیت الفقیه هدف قرار دادند. برخی از مناطق در این شهر و شهر الصالح نیز با گلوله هایی که نیروهای مزدور شلیک کردند هدف قرار گرفت.
- همچنین سعی کردند با آتش تهیه و گلوله باران توپخانه ای در منطقه دریهمی نفوذ کنند.
ما پیش از این از تمایل نیروهای مسلح یمن برای ایجاد فضای مناسب جهت ایجاد آرامش در کشور خبر دادیم اما متجاوزان همچنان به حملات هوایی و گلوله باران مناطق مختلف ادامه می دهند، به این نکته اشاره می کنم که نیروهای ما در پاسخ به هرگونه حمله ای تردید نخواهند کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه به تداوم حملات متجاوزان و مزدورانشان به مناطق مختلف از جمله حدیده از روز آغاز گفتگوی طرف های یمنی در استکهلم سوئد خبر داد و گفت، جنگنده ها و بالگردهای دشمن به طور خلاصه در این مدت دویست و سی و شش بار علیه مناطق مختلف کشور حملات هوایی انجام دادند.

نظر شما