شناسهٔ خبر: 30000372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نحوه بررسی تخلف مودیان مالیاتی مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه بررسی تخلف مودیان مالیاتی را تعیین کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (9) آن با 168 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع آرای مأخوذه 213 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (9) آمده است: در صورتی که مؤدی برخی از فعالیت‌ها و یا عاملات خود را کتمان نموده، یا از صدور صورتحساب‌های خود از طریق سامانه مؤدیان خودداری کرده، یا در ثبت قیمت یا مقدار فروش مرتکب کم اظهاری با بیش اظهاری شده است، سازمان موظف است موارد تخلف مؤدی را از طریق سامانه مؤدیان به اطلاع وی برساند.
<div id="video-display-embed-code_2951962" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2303424/2951962?width=400&height=300"></script></div>

در صورتی که مؤدی موارد مزبور را پذیرفته و آن ها در کارپوشه خود در سامانه مؤدیان ثبت یا اصلاح کند، صرفاً مشمول مجازات‌های موضوع ماده (۲2) این قانون خواهد شد. در صورتی که مؤدی آن موارد را نپذیرفته و از ثبت یا اصلاح آن ها در سامانه مؤدیان امتناع کند، سازمان مراتب تخلف مؤدی را با اسناد و مدارک مثبته به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می نماید. در صورت تأیید تخلف توسط هیأت حل اختلاف مالیاتی، سازمان می‌تواند با مراجعه به مؤدی یا مطالبه دفاتر و اسناد او، نسبت به حسابرسی دوره‌های مالیاتی سال تخلف اقدام نماید. علاوه بر این، مؤدی متخلف مشمول مجازات موضوع ماده (۲2) این قانون خواهد بود.
 
وزیر ارشاد در مجلس: راهپیمایی اربعین فرصت بزرگ دینی و همگرایی منطقه ای است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: زیارت اربعین فرصت دینی بزرگ و همگرایی منطقه ای است، به همین جهت در حوزه فرهنگی اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفت.
سید عباس صالحی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال حبیب اله دهمرده در این باره که در رابطه بامسائل فرهنگی به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی چه اقدام اساسی انجام گرفته است، گفت: زیارت اربعین و راهپیمایی آن می تواند تبدیل به فرصت بزرگ دینی و همگرایی منطقه ای شود. تلاش کرده ایم حداکثر استفاده را داشته باشیم تا با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری جریان پیاده روی اربعین ماهیت معنوی خود را حفظ کند.
وی با تأکید بر اینکه دولت مسئول تسهیل پیاده روی اربعین است نه تصدیگری آن، گفت: تلاش شده است فرهنگ و حرمت کشور میزبان را حفظ کنیم، با این نگاه از فرصت راهپیمایی اربعین استفاده شد تا در حوزه فرهنگی اقداماتی از جمله چاپ و توزیع دو میلیون کتاب راهنمای اربعین در سال 96 و97 صورت گیرد. همچنین 3 هزار مبلغ داوطلب به مراسم اربعین اعزام شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کلیپ های آموزشی نیز در فضای مجازی تهیه و تولید شد. یکصد موکب در حوزه مادی و معنوی از منابع موقوفه در داخل پایانه های مرزی ایران و عراق برپا شد. همچنین نمایشگاه و اجرای نمایش های متعدد در نظر گرفته شد. در پایانه مرزی کشور سینمای سیارمستقر شد و فیلم مناسب با شرایط معنوی اربعین به نمایش درآمد.
وی گفت: بیست گروه مربی کودک و نوجوانان برای ارائه امور فرهنگی و معنوی با هدف کودکان و نوجوانان همراه زائران در مراسم حضور داشتند.
صالحی با بیان اینکه چهل نوحه و موسیقی در فضای اربعین تهیه شد، بیان داشت: 120 سخنران، 1400 برنامه اجرا کردند. از سوی دیگر پیوست های فرهنگی برای همه موکب ها ابلاغ شد، این پیوست برای به حداقل رساندن آسیب ها براساس آسیب شناسی سال های گذشته تهیه شده است.
وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و 800 هزار نفر در سامانه سمای اربعین ثبت نام کرده بودند، تأکید کرد: حجم زوار قابل توجه بود و تلاش شد در فضای زیارت برای ارتقای فرهنگ اقداماتی صورت گیرد، از این رو بیست عنوان کتاب با نگاه داستانی، شعر و دلنوشته به چاپ رسید. سوگواره اَبَرات با موضوع اربعین در سال های 96 و97 برگزار شد که در سال 96 در حدود پنج هزار و در سال 97 در حدود هفت هزار اثر ارائه شد و آثار منتخب سوگواری ابرات در هفت جلد منتشر شد.
صالحی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس اربعین با عنوان مسیر عشق گفت: 3500 اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشه شد و فیلم مستند مهر محرم تهیه شد. در این مسابقه آثار قابل توجهی به نمایش گذاشته شد. همچنین دو فیلم مستند و چند پروژه سیمایی در قالب 9 فیلم کوتاه مورد حمایت قرار گرفت و ساخت فیلم سینمایی ناشناس در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در سال های 96 و 97 از پانصد نویسنده که ویژگی های خود را داشتند، حمایت شد و کتابی با نگاه جامعه شناسی توسط بیست نویسنده تهیه شد. باید گفت از حضور خبرنگاران خارجی در داخل مرزهای ایران برای پوشش مراسم اربعین حمایت شد.

توجه به دیپلماسی فرهنگی اربعین
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی اربعین عنوان کرد: با دانشگاه کربلا هم‌اندیشی‌هایی صورت گرفت تا دیپلماسی فرهنگی بین ایران، عراق و جهان اسلام اتفاق بیفتد.
وی تأکید کرد: در تلاشیم زیرساخت هایی برای ارتقای سطح فرهنگی مراسم اربعین فراهم شود، از جمله ایجاد سامانه 5 زبانه، کتابخانه تخصصی و بانک اطلاعاتی تخصصی که خصوصی و مردمی است ایجاد می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قدم های خوبی برای ارتقای سطح فرهنگی مراسم اربعین برداشته شده است که امیدواریم با هم افزایی و همکاری نهادهای عمومی و حمایت مردمی، حداکثر استفاده از فرصت ها را داشته باشیم.
 
دهمرده در سؤال از وزیر ارشاد: مسئولان برای تامین رفاه عاشقان حسینی(ع) در پیاده روی اربعین چه کردند؟
نماینده مردم زابل در مجلس در سؤالی از وزیر ارشاد تأکید کرد: مسئولان چه تسهیلات و امکاناتی را در جهت تأمین رفاه عاشقان حسینی(ع) در پیاده روی اربعین انجام داده اند.
حبیب اله دهمرده در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در طرح سؤال خود از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر زوار از من نمی خواستند شاید این سؤال را در اینجا مطرح نمی کردم، اما این وظیفه بر گردنم نهاده شد و مجبور شدم به آن ها عرض ارادتی داشته باشم.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: پیاده روی اربعین در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک ظرفیت منحصربه فرد الهی است که در اختیار ما قرار دارد، حال سؤال این است که چقدر از این ظرفیت بهره برده ایم؟
وی تأکید کرد: اگر این ظرفیت در اختیار بدخواهان بشریت بود با آن چه می کردند؟ این یکی از مصادیق بارز فرهنگی است و می تواند به عنوان الگوی وحدت به جهان معرفی شود یا می تواند اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی و داعشی به جهانیان معرفی کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همه می دانند که اسلام آمریکایی و داعشی به اسم اسلام سر می برند، غارت می کنند، خشونت و وحشی گری و هزاران مسائل دیگر که زبان قاصر از بیان آن است، به جهان معرفی می کنند، در حالی که در مقابل آن در مراسم اربعین برای بریدن یک سر قرن ها است که این همه حرکت شور، از خودگذشتگی با هزاران سختی و مشکلات سر از پا نمی شناسند و پیاده روی اربعین با میلیون ها نفر عاشقان اهل بیت و ایرانیان و مسلمانان و تمام آزادیخواهان بشریت از کوچک و بزرگ منحصر به فرد است که برای حضور سر از پا نمی شناسند و ثانیه شماری می کنند و در مراسم مختلف پیوسته تضرع و التماس در نزد خداوند که شرایط حضورشان را فراهم کند، حال ما چه کردیم و چه تسهیلات و امکاناتی برای آن ها فراهم کردیم؟
دهمرده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال وضع گذرنامه، ویزا، ارز، وضعیت فرودگاه نجف و این قبیل مسائل برخلاف فرمایش شما مسیر دیگری را طی می کرد. طیبین فراوان، مردم عاشق بزرگوار و علاقمند که با هزینه خود موکب زدند و خدمت کردند. ما چه تسهیلاتی فراهم کردیم؟
وی گفت: در اینجا لازم می دانم از برخی مسئولان به ویژه ستاد عتبات عالیات و آقای بنارک تشکر کنم تا حقی از کسی ضایع نشود، اما شما چه خوراک فرهنگی برای زوار و مردم ایران و جهان فراهم کردید؟ چقدر مستند همایش ایران در جهان برگزار کردید؟ من اگر جای شما بودم از تمام نخبگان فرهنگی ایران و جهان کمک می گرفتم که حق و شأن این مراسم تا حدودی ادا شود، جلسات توجیهی شبیه حجاج در استان با ستاد عتبات عالیات و مسئولان استانی برگزار می کردم و در کشورهای مختلف از ظرفیت های موجود جمهوری اسلامی ایران و سفارت خانه ها کمک می گرفتم.
دهمرده اظهار داشت: من هر وقت انرژی کم می آورم، هر سال بدون نام و نشان و پاسپورت سیاسی همچون مردم عادی در پیاده روی اربعین شرکت کرده و یک متر هم سوار نمی شوم و در نهایت همچون باتری ای هستم که خالی شده ام و از آن نور معنویت جهت یک سال خدمت به مردم کسب انرژی می کنم و شارژ می شوم.
وی تصریح کرد: آیا تحقیق شد که عنصری که در آن پیاده روی شرکت می کند و نور آقا امام حسین (ع) بر وی می تابد، هرگز خطا نمی کند و یا نسبت به سابق به حداقل می رسد، می دانید یکی از بهترین روش ها و راه خروج از ناهنجاری ها در ابعاد مختلف حضور در این مراسم است؟ چرا زمینه حضور این همه جوان عاشق و مردم را فراهم نمی کنید؟ بلکه روز به روز کار سخت تر و مشکل تر می شود.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: می دانید اگر تمام لشگرهای جهان را جمع کنید که شرایط حضور برای سه یا چهار میلیون نفر را فراهم کنند، اصلا قادر نیستند و غیرممکن است؟ حال سؤال این است که چه عظمتی است که چندین روز قریب 100 کیلومتر جمعیت 30 میلیونی از طفل شیرخوار تا پیرمرد و پیرزن با هزاران مشکل جسمی، کوچکترین کمبودی احساس نمی کنند. شما چقدر توانستید این قدرت شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارید؟
دهمرده ادامه داد: آیا زمان آن نرسیده که خطوط ریلی ایران و عراق به ویژه نجف و کربلا به هم وصل شوند؟ آیا زمان آن نرسیده که اقتصاد شهرهای نجف و کربلا به ایران گره بخورد؟ مسلماً تمام مسائل به شما برنمی گردد و مخاطب من تمام مسئولان هستند.
وی افزود: چقدر زیرساخت ها از قبیل شبکه حمل و نقل هوایی، خشکی و راه آهن را فراهم کردید؟ آیا زمان آن نرسیده که برای هر چه باشکوهتر برگزار کردن از ظرفیت تمام آزادیخواهان بشریت که عاشق آقا امام حسین (ع) هستند، استفاده کنید؟ چه کسانی باید این فرهنگسازی و زمینه سازی حضور آن ها را فراهم کند؟ آیا اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود و به جهانیان معرفی شود، می دانید تراز و ظرفیت اسلامی، شیعه به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کجا صعود می کند؟ آیا اثر آن از هزاران بمب مستکبرین و بدخواهان بشری بالاتر نیست، یقیناً هزاران بار بالاتر است و غیرقابل مقایسه می باشد.
دهمرده تأکید کرد: آیا نمی توانید در ابعاد مختلف صدها بلکه هزاران و میلیون ها ساعت فیلم مستند در ابعاد مختلف تهیه کنید؟ چرا این همه انفعال؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سعی شد به صورت اختصار خدمت ملت بزرگ ایران عرض ارادت کنیم و مسئولان به خود آیند تا از این ظرفیت الهی آنطور که شأن آن ایجاب می کند، استفاده کرده و آن رابه عنوان صدقه و باقیات و صالحات در کارنامه عمل خود ثبت کنند.
 
دهمرده از پاسخ‌های وزیر ارشاد قانع شد
­نماینده مردم زابل از پاسخ‌های عباس صالحی وزیر فرهنگ به سوال خود قانع شد.
حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون اقدامات این وزارتخانه در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) قانع شد.
سیده فاطمه ذوالقدر در توضیح سؤال دهمرده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سؤال نماینده زابل درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل فرهنگی به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره نتیجه بررسی این سؤال در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: در اجرای ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس این سؤال در جلسه رسمی روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 13نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال کننده و وزیر فرهنگ مطرح شد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: پس از استماع اظهارات طرفین، از آنجایی که نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر قانع نشده بود، کمیسیون، قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارائه شد.
 
انتخاب عضو ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نتیجه رأی گیری انتخاب عضو ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را اعلام کرد.
مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی نتیجه آرای انتخاب عضو ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را اعلام کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این انتخاب 124 رأی اخذ شده است، گفت: علیرضا ابراهیمی با 63 رأی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

نظر شما