شناسهٔ خبر: 29976990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش :

تکالیف مهارت محور دانش آموزانی پژوهشگر تربیت می کند

تهران-ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشق شب حذف نشده بلکه تکالیف مهارت محور جایگزین مشق سنتی شده است، گفت : تکالیف مهارت محور دانش آموزانی پژوهشگر تربیت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، رضوان حکیم زاده امروز شنبه در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر برتر اظهار داشت : این تغییرات در ارائه مشق شب باعث خواهد شد دانش آموزان از طریق دست ورزی مهارت های مختلف را بیاموزند و زمینه ای ایجاد می شود که تدریس در مدارس پژوهش محور باشد.
وی تصریح کرد : سال های سال است بچه ها صرفا رونویسی می کنند اما مهارت نوشتن یاد نگرفته اند و قادر نیستند افکار و نظرات و احساسات خود را بنویسند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افراد با وجود زیاد خواندن، پس از فراغت از تحصیل مهارت درک مطلب را ندارند از این رو ما سعی کرده ایم از روخوانی و رونویسی تکراری به سمت شیوه های جدید مهارت های نوشتن و خواندن تغییر شکل بدهیم.
حکیم زاده در اهمیت پژوهش و ویژگی های یک پژوهشگر اظهار داشت: اگر قائل باشیم تفکر، تعقل، خوب شنیدن و خوب مشاهده کردن، تدبر و عالم شدن جزو ویژگی های یک پژوهشگر است همه این موارد در آیات مختلف قرآن کریم از جمله آیات 22 تا 24 سوره «روم» تاکید شده است.
وی با بیان اینکه خداوند کریم همچنین در آیات دیگری درباره پژوهش میدانی اشاراتی دارد، تصریح کرد: از جمله اینکه آیا شما در زمین جستجو نمی کنید و این دیدن نشانه ها و عبرت گرفتن و مطالعات در آثار جهان ، مواردی هستند که در آیات الهی بر پژوهش های میدانی تاکید دارند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولین جلوه های خلاقیت در دوران کودکی شکل می گیرد، گنجاندن بخش داستان در این دوره از جشنواره تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر را اتفاق مبارکی دانست و اضافه کرد: در معاونت ابتدایی نیز با اولویت قرار دادن داستان در تعطیلات نوروزی از دانش آموزان دوره ابتدایی خواستیم تا به سمت قصه گویی و قصه نویسی روی آورند زیرا پرداختن به این امر مهم را در پرورش تفکر دانش آموزان و تربیت دانش آموزانی خلاق موثر می دانیم.
حکیم زاده عنوان کرد: همچنین طرح اتاق بازی در کلاس های درس 10 استان را در برنامه داریم تا بتوانیم مهارت های زندگی را از طریق فعالیت های عملی و دست ورزی به دانش آموزان بیاموزیم.در این مراسم از 28 دانش آموز پژوهشگر برتر تجلیل شد.
فربد فاطمیان، تارا غنی زاده، رضا مهدی پور رابری، علی دهقان دهنوی، امیر دلدار فروتقه، مهیار سلامتی، سیدمحمد ابطحی، یاسمین قاسمی، محمد حسین ابوالفتحی، مهدی الماسی، نیما استاچی، رضا طاوسی، هانیا شاهروز نژاد، امیر حسین سرمست، یوسف رضایی، عسل بهزاد وکیل آباد، آتنا محمدرضا خانی، محمد حسین روزبهانی، الناز زارع زردینی، محمد سبحان تراکمه، ماهان محمد خواه، آیلین حاج محمدی، محمد جواد کرمی منش، ایل آی محمدیان، طاها ارجمندی کلاتی، زهرا نظامی اسفهلان، امیر محمد درویشی و نیان خالداری 28 پژوهشگر برتر دوره های مختلف تحصیلی هستند که در این مراسم از آنها تجلیل شد.
علمی *1883 *1440

نظر شما