شناسهٔ خبر: 29963787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

امروز لیبرال دموکراسی به پایان رسیده است

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: لیبرال دموکراسی که بیش از یک قرن دنیا را فریب داده بود، امروز به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: عده ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند، لیبرال ها، غرب گراها، سکولارها، اومانیست ها، از خدا بی خبرها، غیرمعتقدین به بقای دین و مددهای غیبی مرتب می گویند که این نظام ‌نفس های آخر را می‌کشد.
وی افزود: از همان اول انقلاب که ما به یادمان می‌آید، اینها این شعار را می‌دهند. حالا هم که مقداری اوضاع اقتصادی با سوءمدیریت و با انتظار اینکه بیگانگان بیایند و مشکلات ما را حل کنند، به اینجا رسیده است، القا می‌کنند که شهیدان حیف شدند و اگر آنها آینده را می دانستند به جبهه نمی رفتند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت و انسجام بسیج کشورهای مقاومت و تشکیل سد آهنینی که شاخ های آمریکا و قدرت های بزرگ را شکاند، افزود: این دلیل روشنی است که انقلاب طراوت خودش را دارد و شهیدان آن روز اگر امروز بودند، در کنار همین شهیدان قرار می گرفتند و این جوان های ما هم اگر آن روز بودند، در کنار آن شهیدان بودند و این دلیل بر استحکام انقلاب و نظام ماست.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دنیا از روز اول بنایش بر این بود که با اسلحه کفر و تکفیر این نظام توحیدی و ولایی را درهم بشکند اما فرماندهی نایب امام زمان خودش یک ظرفیت غیبی است که دشمن نمی تواند، آن را تحلیل کند. دشمن هرگز عقلش نمی رسد و دجالی است که تنها یک چشم دنیا بین دارد.
وی یادآور شد: آنها نه ولایت فقیه و نه ولایت معصوم و نه شهادت شهید را نمی‌توانند، ارزیابی بکنند؛ این ولایت متصل به قدرت لایزال خدا است و از این جهت آنکه به او فرمان داده است که پرچم را به دست بگیرد و با امدادهای غیبی او را هدایت می کند و حرف‌هایی می‌زند که ورای حرف‌هایی است که کارشناسان و مستشاران و مغزهای سیاسی و کانون های فکری مشورت می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: البته ایشان اهل مشورت هستند و هر مساله ای را که مقام معظم رهبری بخواهند در سطح جامعه برای نظام و مردم القا کنند، مشورت های لازم را از افراد مورد اعتماد و صاحب‌نظر دارند و این مشورت ها همه مقدم است. اجتهاد علومی را لازم دارد اما هرکسی به این علوم دست یافت، اجتهاد پیدا نمی‌کند؛ اجتهاد یک قوه قدسی است و این تکیه ولی فقیه به آسمان است و آسمانی ها و سماواتی ها در خواب و بیداری هوای بندگان صالح را دارند.
وی با بیان اینکه مساله شهادت تجلی قدرت خداست، اظهار داشت: شهید با شهادت خود هم برای همیشه از چنگال مرگ خلاص شده است و به حیات ابدی نائل شده و هم جامعه را با قدرت خدا مقتدر کرده است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: تعبیری که حضرت امام (ره) به زبان آوردند و خلف صالح آن بزرگوار امام فعلی ما در دیدار خانواده های شهدا به روایت از امام بیان کردند، این است که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
وی یادآور شد: دنیا از اول بنای تجزیه کشور را داشت و جنگ قومیت ها را راه انداخته بود و بنا داشت کشور را قطعه قطعه کند اما خون شهدا انسجام ایجاد کرد و تفرقه و تکفیر و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: 40 سال است عوامل انگلیس با شعار تفرقه بیانداز و حکومت کن، همچنان مشغول هستند تا ایجاد شکاف کنند، روسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با تحریم ظالمانه غیرقانونی و بی‌سابقه مردم ما را آنچنان تحت فشار قرار دهند که آهی نداشته و قدرت دیدن دشمن و مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان ها در مقابل هم قرار بگیرند.
وی افزود: اما دیدیم دفاع از حرم و شهدا هم یک اتحاد بین المللی جهان اسلام را به عنوان یک الگو کلید زد، هم تکفیر و کفری که می‌خواستند سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، از بین رفتند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به طیف بندی سیاسی در کشور از ابتدای انقلاب اظهار داشت: دو جریان از اول انقلاب تا به امروز در مملکت در مقابل هم قرار دارند؛ یک جریان به رهبری نایب امام زمان خواستار حاکمیت دین و قرآن و حاکمیت ارزش ها و استقلال کشور و عزت کشور و پویایی مردم و رشد و حرکت جهشی به سوی فتح قله های صنعت و فناوری و خودکفایی و بریدن از بیگانه و محور شدن در عالم است.
وی ادامه داد: گروه دیگر که در برابر اینکه «ما می توانیم»،«خدا قادر است» و «ما خدا داریم» و «امام زمان و رهبر متمسک و متنسک داریم» ایستاده اند، همیشه چشم شان به بیرون بوده و خودشان را عقب مانده می‌دانستند و تحقیری آنچنان وجودشان را گرفته که هرگز باورشان نمی شود کشوری بدون حمایت آنها بتواند، سربلند کند و خودش را اداره کند. آنها همچنان در انتظار برقراری ارتباط و باج دادن به دشمنان و عقب‌نشینی هستند.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: از این طرف نیروهای شهید داده معتقد به ولایت و شهادت همچنان ایستادگی می‌کنند و می‌گویند همه مشکلات را در چهل سال تحمل کردیم، دستاوردهای عظیمی داشتیم و قدرت بزرگ منطقه شدیم و در همه عالم آوازه پیدا کردیم.
وی افزود: ما دل های عالمیان را فتح کردیم و در داخل آمریکا چالش ایجاد کردیم ما انگلیس را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآوردیم و اول سخن را در عالم می گوییم و کسانی که از استعمار و استبداد خسته شدند فوج فوج ام‌القرای فکریشان و نهضت شان ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه قضیه برجام یک تجربه بود، اظهار داشت: اینها آنهایی هستند که فرصت ها را از دست دادند و عوض تکیه بر ظرفیت های داخلی گفتند تا برجام حل نشود حتی آب ما تامین نمی شود و وعده داده بودند و در مساله برجام گفتند که در روز اجرای برجام همه تحریم ها لغو می شود نه تعلیق و ما ایران بی تحریم را تجربه می کنیم وعده ارزانی و رفاه داده بودند. اما دیدیم آن روز قیمت ها چه بود و بعد از برجام چه شد.
وی با اشاره به افزایش قیمت ها از 50 درصد تا 70 درصد اظهار داشت: ضعفای جامعه ما را ایمان، ولایت و اعتقادات نگه شان داشته وگرنه دیدید که در فرانسه چه اتفاقی افتاد.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنانش گفت: به مسئولان محترم می گویم این برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود FATF مایه خود تحریمی است. اگر امروز با تحریم‌های ظالمانه آنها احیاناً می‌توانیم تحریم ها را دور بزنیم اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی و بانکی و تجاری، اولا خلاف آیه قرآن است و ثانیا خلاف قانون اساسی است و ثالثاً خلاف رهنمود و رویه رهبر عزیز انقلاب است.
صدیقی گفت: ایشان فرمودند این نقشه های اتاق فکر استعمار است، اگر می خواهید برای پولشویی قانون داشته باشید، قانون داخلی داشته باشید چرا به چیزی که آنها طمع دارند، با آن خاطر جمع می شوید.
وی با اشاره به اظهارات معاون وقت مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا گفت: برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای ایران به حضور کامل ایران در FATF نیاز است.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این مثل خود برجام باعث تنگنای بیشتر می شود این چه شعاری است که ما بگوییم مردم زندگی ارزان می خواهند. همین شعارها را قبلاً هم دادید و روزگار مردم را سیاه و مردم را گرفتار کردید.
صدیقی تصریح کرد: عوض امید بستن به بیگانه به ملت خودتان اعتماد کنید و به جوانان کشور مسئولیت بدهید و از نیروهای انقلابی که برای انقلاب و اقتصاد و علم شان شهید دادند استفاده کنید.
وی خاطر نشان کرد: این سنگرها، این اجتماعات و این احیاها و اربعین ها و عاشوراها، 22 بهمنی که انشاالله در پیش داشت، خواهیم دید به کوری چشم دشمنان اسلام، ملت همچنان در صحنه حاضر و شجاعانه با روحیه انقلابی مرگ بر آمریکا می‌گویند و حضورشان در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب مایه بهت دشمنان و مایه خشنودی قلب امام زمان خواهد بود.
صدیقی تصریح کرد: باید به جوانان کشور مسئولیت داد و از نیروهای انقلابی که برای انقلاب، اقتصاد و علم شان شهید دادند، استفاده کنید.
وی افزود: ما شهید هسته ای داریم، شهید راه استقلال و شهید راه سیاست دادیم. ما امروز مواجه با خیل جوان هایی هستیم که عاشق استقلال و عزت و حاکمیت خدا و آوردن امام عصر به صحنه هستند. شما برای ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی گام جدی تری بردارید. ملت هم در کنار شما کمک می کنند.
سیام**2021**1834

نظر شما