شناسهٔ خبر: 2994725 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ بهمن؛

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره ادبی هنری با موضوع حضرت زنیب(س)

جشنواره «تو بودی و خورشید نبود» با موضوع رسالت حضرت زینب (س) در سه بخش نظیر «طرح فیلمنامه ( بلند)»، «داستان (داستان کوتاه)» و «شعر»، در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، چندی پیش جشنواره ادبی هنری «تو بودی و خورشید نبود» فراخوان خود را اعلام کرد. این جشنواره بنا دارد بانوان را در این مسیر هنری، بیشتر با ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) و جایگاه علمی و مقام روایی و صبر و پایداری ایشان در قالب هنر آشنا کند.

*  میزبانی مجمع «بانوان کانون فینانو» از بانوان اهل قلم

جشنواره «تو بودی و خورشید نبود» با موضوع رسالت حضرت زینب (س) در سه بخش نظیر «طرح فیلمنامه ( بلند)»، «داستان (داستان کوتاه)» و «شعر»، در حال برگزاری است.

در این راستا زینب بخشایش مسئول روابط عمومی نخستین جشنواره ادبی هنری «تو بودی و خورشید نبود»، گفت: روز چهارشنبه 17 دی امسال، مجمع «بانوان کانون فینانو» پذیرای بانوان اهل قلم بود. که در این مراسم چند داستان کوتاه خوانده شد و حاضران ضمن صرف صبحانه‌ هنری، به نقد داستان‌ها پرداختند، همچنین داستان‌های با موضوع «نقش زن در احیاء امر به معروف و نهی از منکر» و «دفاع مقدس» از جمله آثار دوستان بود.

* وزیری‌مقدم: بانوان نویسنده آثار هنری‌شان را از هرگونه شعارزدگی دور کنند

در پایان جلسه، مرضیه وزیری مقدم دبیر علمی این جشنواره ضمن توضیح چهارچوب موضوعات، محورهای جشنواره را روشن ساخت و بیان کرد: نقش زن و تأثیرگذاری رفتار و عمل او در سایه‌ کردار زینب گونه‌اش برای خلق آثار کافیست. خوب است بانوان نویسنده با تکیه بر این موارد آثار هنری‌شان را از هرگونه شعارزدگی دور نگاه دارند.

وی ادامه داد: در گذشته ارسال اثر به جشنواره ادبی هنری «تو بودی و خورشید نبود» تا 15 دی بود که اکنون این زمان به 10 بهمن سال جاری افزایش یافته است.

گفتنی است، جشنواره ادبی هنری «تو بودی و خورشید نبود» با موضوع نقش زن در تمام امور اجتماعی فرهنگی با توجه به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی استان قم، امور بانوان و خانواده استانداری و مجمع بانوان اهل قلم فینانو با مشارکت اداره فرهنگ وارشاد قم در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، بانوان اهل قلم استان قم تا 10 بهمن سال جاری فرصت دارند، آثار خود را به آدرس الکترونیکی banooyeghalam@gmail.com ایمیل کنند.

از محورهای موضوعی نخستین جشنواره ادبی «تو بودی و خورشید نبود» می‌توان به «نقش زنان در احیاء فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر»، «نقش زنان در پایبندی به عفت و حیا در جامعه»، «نقش زنان در تبلیغ دین»، «نقش خانواده‌های شهدا و آزادگان در پیروی از ولایت»، «نقش پرستاران در دفاع مقدس و جامعه امروز» و «نقش زنان در ولایت‌پذیری جامعه»، اشاره کرد.

موضوعات بخش ویژه موضوعی نیز شامل «نقش خطبه حضرت زینب (س) در جاودانگی حماسه عاشورا» و «شخصیت فردی و اجتماعی حضرت زینب (س)»، است.

انتهای پیام/س

نظر شما