شناسهٔ خبر: 29935506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ابتکار در جمع خبرنگاران:

ردپای خوبی از برنامه‌های مرتبط با بهبود وضعیت زنان در بودجه سال۹۸ وجود دارد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از بررسی اشتغال و بهداشت زنان در هیأت دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  معصومه ابتکار امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره  آخرین مصوبات حوزه زنان و خانواده در هیأت دولت گفت: یکی از مصوباتی که در برنامه ششم به عنوان تکلیف معاونت زنان و دولت اعلام شده‌، عدالت جنسیتی است. در این زمینه یکی از سازو کارهایی که مورد توجه قرار گرفت‌، تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بود.

وی افزود: ستاد ملی زن و خانواده برای نخستین بار اسفند ماه سال قبل با حضور رییس جمهوری برگزار شد و سه مصوبه خیلی خوب در این ستاد به تصویب رسید که نخستین مصوبه درباره تنظیم شاخص‌های عدالت جنسیتی بود. کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی مربوط به شاخص‌های عدالت جنسیتی با حضور همه اعضای کارگروه از جمله نمایندگان قوه قضاییه و شورای انقلاب فرهنگی برگزار شده است و  دراین جلسات شاخص‌های کلی که عمدتا در زمین‌های مربوط به آموزش، بهداشت، اشتغال و ورزش بود،  تدوین و نهایی شد. 

معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: دومین مصوبه ستاد ملی زن وخانواده مربوط به آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج بود که دراین زمینه یک تقسیم کار بین دستگاهی انجام شد و براساس آن وزارت ورزش و جوانان مسئولیت جدی در این زمینه پیدا کرد. به دلیل آن که هماهنگی‌هایی مربوط به این حوزه بر عهده ستاد ملی زن وخانواد ه است، تا کنون جلساتی برای ارائه گزارش دستگاه‌ها در این زمینه برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد.سومین مصوبه شورای ملی زن و خانواده نیز درباره راهکارهای مرتبط با ورزش و نشاط زنان و دختران است که خوشبختانه وزارت ورزش این مصوبه را با قوت پی‌گیری می‌کند.

وی  درباره بودجه زنان و خانواده در  بودجه‌ریزی  سال ۹۸ گفت: در حوزه خانواده سیاست‌های کلی نظام مورد نظر قرار می‌گیرد انشاالله ردپای خیلی خوبی از سیاست‌ها و برنامه‌های  مرتبط با ارتقاء و بهبود وضعیت زنان در بودجه سال۹۸ وجود خواهد داشت. 

 

نظر شما