شناسهٔ خبر: 29935469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آراي کميته انضباطي؛ جريمه نقدي پرسپوليس، تراکتورسازي و سپاهان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- کميته انضباطي فدراسيون فوتبال تيم‌هاي ليگ برتري پرسپوليس، تراکتورسازي و سپاهان را جريمه کرد.
به گزارش آريا، کميته انضباطي فدراسيون فوتبال آراي جديدي را در خصوص تخلف تيم ها صادر کرد.
به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، ديدار تيم‌هاي پديده مشهد و سايپا تهران برگزار و از سوي تماشاگران تيم پديده تخلفاتي مبني بر اهانت به تيم مقابل و هوادارانش رخ داد. اين تيم به همين خاطر به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

جريمه نقدي براي پرسپوليس و تراکتورسازي تبريز
ديدار تيم‌هاي تراکتورسازي تبريز و پرسپوليس تهران برگزار و از سوي تماشاگران تيم پرسپوليس تخلفاتي مبني بر فحاشي به بازيکن تيم مقابل رخ داد. تيم پرسپوليس به همين خاطر به جريمه نقدي 100 ميليون ريالي محکوم شد. همچنين تيم تراکتورسازي تبريز نيز به دليل فحاشي تماشاگرانش به تيم مقابل بايد جريمه نقدي 100 ميليون ريالي پرداخت کند.
کاظم محمودي، سرپرست تيم تراکتورسازي تبريز هم به دليل اعتراض مکرر به داور بازي که منجر به اخراجش شد، به توبيخ کتبي محکوم شد.
کميته انضباطي اعلام کرد اگرچه با تجويز مقررات انضباطي و با توجه به دفعات ارتکاب تخلف از سوي تماشاگران هر دو تيم، کميته انضباطي مي‌تواند اين تيم‌ها را به انجام مسابقه خانگي بدون حضور تماشاگران خودي محروم کند، معهذا از اعمال محروميت خودداري و بر جريمه نقدي بسنده کرده و اين اقدام را به معناي رويه کميته و توسل به جريمه نقدي در موارد بعدي نيست و به مسئولان هر دو باشگاه فوق متذکر مي‌شود، با اعمال تمهيدات و نظارت لازم موجباتي فراهم تا از بروز تخلفات تماشاگران که سبب خدشه به محيط ورزشگاه‌ها و دلسردي علاقمندان واقعي فوتبال مي‌شود، جلوگيري کنند. در غير اينصورت به هر ميزان که ضروري باشد مسابقات تيم‌ها با استفاده از مقررات انضباطي با حکم کميته انضباطي بدون حضور تماشاگران برگزار و ضمن آن جريمه نقدي حداکثري تعيين خواهد شد.

جريمه نقدي براي ماشين‌سازي تبريز و سپاهان اصفهان
ديدار تيم‌هاي ماشين‌سازي تبريز و سپاهان اصفهان در حالي برگزار شد تماشاگران تيم ماشين‌سازي اقدام به فحاشي به يکي از تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر و اهانت به داور مسابقه کردند. اين تيم به همين خاطر به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.
رضا مرادي، مربي تيم ماشين‌سازي تبريز هم به دليل اعتراض به داور که سبب التهاب در ورزشگاه و اخراج وي شد و اهانت به تيم داوري، به يک جلسه محروميت از همراهي تيم خود محروم شد و بايد 10 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت کند.
يوسف بخشي‌زاده، مربي تيم ماشين سازي تبريز نيز به دليل اعتراض‌هاي مکرر و تحريک تماشاگران که منجر به اخراج وي شد به يک جلسه محروميت از همراهي تيم خود محکوم شد و بايد 10 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت کند.
خالد شفيعي، بازيکن تيم سپاهان  پس از اتمام مسابقه و اعتراض مکرر به داور که باعث تحريک تماشاگران خودي شد، به توبيخ کتبي محکوم شد.
تيم سپاهان اصفهان به دليل فحاشي تماشاگرانش به داور بازي  بايد 100 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت کند.
کميته انضباطي با بررسي دفاعيه تيم سپاهان اصفهان مبني بر استعلام اخذ شده از کانون هواداران باشگاه و عوامل ذيربط در مورد عدم تخلف و فحاشي از سوي تماشاگران تيم سپاهان به اطلاع  باشگاه مي‌رساند حسب ماده 96 مقررات انضباطي اصل بر صحت گزارشات مقامات رسمي است، ضمن آنکه باشگاه در جهت صحت ادعا و مدارک و مستنداني ارسال نداشته است.


نظر شما