شناسهٔ خبر: 29929004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا در ۲۱ آذر/

آلودگی در شهرهای بزرگ/ برف و باران در شهرهای غربی و شمالی

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پایداری جوی و افزایش آلودگی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خبر داد و گفت: طی دو روز آینده در استان های شمالی و غربی کشور بارش برف و باران را پیش بینی می کنیم.

صاحب‌خبر -

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در سه روز پایانی هفته به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور، جوی آرام خواهیم داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز ( چهارشنبه 21 آذر) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به وزش باد شدید جنوبی در استان های گیلان و اردبیل، خاطرنشان کرد: این عامل طی امروز تا ظهر پنجشنبه، دمای نسبی در این دو استان را افزایش می دهد.

 

وظیفه تصریح کرد: با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، امروز مناطقی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی و روز پنجشنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب کردستان، شمال زنجان بارش باران، وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارندگی به صورت برف خواهد بود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه در مناطقی از شمال غربی کشور بارن و برف پیش بینی می شود و در این روز در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران خواهیم داشت.

 

وظیفه  با اشاره به نفوذ تدریجی کم فشار از اواسط روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استان های اردبیل و گیلان، گفت: برای این دو استان، وزش باد شدید جنوبی و افزایش 6 تا 8 درجه ای دما پیش بینی می شود، بنابراین به مسافرین و گردشگران توصیه می شود تا از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگلها خودداری کنند تا از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 

وی درباره وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف، همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در این دو روز در گرم ترین زمان 15 درجه و در سردترین زمان 5 درجه پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران در روز جمعه، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی می شود و کاهش دمای یک درجه ای در این روز خواهیم داشت.

 

نظر شما