شناسهٔ خبر: 29928440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ بار دیگر از بن سلمان حمایت کرد

رئیس جمهور آمریکا: امیدوارم سناتورها پیشنهاد نکنند ما بی خیال صدها میلیارد دلاری شویم که آنها (سعودی ها) به روسیه و یا چین انتقال خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت به رغم ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را صادر کرد و نیز درخواست های سناتورهای آمریکایی از وی برای محکوم کردن بن سلمان، او هنوز هم به حمایت از بن سلمان ادامه می دهد. 

ترامپ از اظهارنظر در این باره که آیا بن سلمان در این قتل شریک جرم است یا نه خودداری کرد ولی آشکارترین شکل از حمایت از محمد بن سلمان را از زمان قتل خاشقجی در دو ماه قبل اظهار کرد و گفت: «وی رهبر عربستان سعودی است. آنها یک هم پیمان بسیار خوب بوده اند.» وی در این مصاحبه در پاسخ به سوال رویترز درباره اینکه آیا حمایت از عربستان به معنی حمایت از بن سلمان است یا نه گفت:«خوب در شرایط فعلی، بی شک همین است.»
ترامپ افزود: «من این را نشنیده ام. صادقانه بگویم نمی توانم در این باره اظهارنظر کنم زیرا که اصلا آن را نشنیده بودم. در واقع چیزی که مشخص است من شنیده ام که وی به طور جدی در قدرت حضور دارد.»
دونالد ترامپ بار دیگر گفت محمد بن سلمان «قویا هر گونه دست داشتن در این پرونده را تکذیب می کند.»­ وی ابراز امیدواری کرد که سناتورها پیشنهاد توقف فروش تسلیحات آمریکایی را به عربستان سعودی مطرح نکنند. 
رئیس جمهور آمریکا افزود: «واقعا امیدوارم که پیشنهاد نکنند ما بی خیال صدها میلیارد دلاری شویم که (در صورت انصراف ما از فروش سلاح به سعودی ها) آنها به روسیه و یا چین انتقال خواهند داد. خوب من در خصوص مسئله یمن آمادگی بحث را دارم زیرا از اتفاقاتی که در آنجا می افتد متنفر هستم.»

نظر شما