شناسهٔ خبر: 29906151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيداري اسلامي به برکت خون شهدا است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - توليت آستان قدس رضوي گفت: بيداري اسلامي که امروز در منطقه داريم به برکت خون شهداست و خون امام حسين (ع) و شهدا از ملت ها جهل زدايي کرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز سه شنبه در اجلاسيه نهايي کنگره ملي 2 هزار شهيد استان خراسان جنوبي گفت: امروز شاهد بيداري اسلامي در منطقه هستيم و اين بيداري نصيب تمامي امت اسلامي در کشورهاي مصر، تونس، يمن، آفريقا و سراسر منطقه شده است.
وي ادامه داد: بسيار تلاش کردند ياد شهدا نباشد اما مي بينيد که خون ابي عبدالله (ع) و شهدا از عالم جهل زدايي کرد.
نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري گفت: بزرگ در هر قشري، قبيله اي، شهر، ده، روستا، فاميل، قبيله و ساير وجود دارد اما بين بزرگ و بزرگوار فرق است.
وي اظهار داشت: بزرگواري جايگاهي است که انسان در پرتو تسلط بر قواي نفساني و عبوديت پروردگار پيدا مي کند لذا هر بزرگي، بزرگوار نيست بلکه بزرگوار کسي است که بتواند در کرامت نفساني جايگاه پيدا کند.
حجت الاسلام رئيسي گفت: اينکه برخي کرامت را به معناي بخشش، يا کرامت را بخشش بعد از سوال مي دانند اما در حقيقت کرامت يعني انسان به جايگاهي برسد که جز خدا نبيند و جز به او نيانديشد و آنچه بر او مسلط است خدا باشد.
وي تاکيد کرد: انسان در پرتو اين خدابيني، خداخواهي و خدامحوري گاهي اوقات لازم است مال، آبرو و جانش را ببخشد که مي بخشد لذا شهدا قبل از اينکه مقام شهدا بيابند، مقام کرامت داشتند.
توليت آستان قدس رضوي با بيان اينکه تا کسي کريم نباشد شهيد نيست يادآور شد: انسان بايد به جايي برسد که با علم و اختيار جان را کف دست گذاشته و در ميدان حضور پيدا کند.
وي گفت: امامان و پيشوايان و بزرگان دين ما مقام کرامت داشتند و خداوند آنها را به بالاترين مقام ها يعني شهادت نايل کرد و اگر کسي شهيد شد به وجه الله نظر کرد، وجاهت در عالم فقط مال خداست لذا اگر بخواهيم بمانيم بايد وجه الله شويم.
رئيسي گفت: وجاهت در خانه خدا و اهل بيت (ع) است و رمز جاودانگي شهدا نظر کردن به وجه الله است به همين دليل شهدا ماندگار شدند.
وي عنوان کرد: زميني که با شهدا نسبت پيدا کرد به رستگاري رسيد همچناني که خداوند متعال خودش خونخواه خون حسين است اگر کسي خونش با ثارالله متصل شد خونخواه او خداست.
نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري گفت: مگر مي شود خدا از خون 2 هزار شهيد خراسان جنوبي و هزاران شهيد در جهان اسلام بگذرد، مگر مي شود کسي اجازه پيدا کند برخلاف راه و رسم شهيدان پيام، شعار، سخن، سوال و رويکرد ديگري پيدا کند، مگر خدا از خون شهدا مي گذرد.
وي با بيان اينکه خدا از خون حسين نمي گذرد افزود: چقدر تلاش کردند نام، ياد، راه و کربلاي حسين را محو کنند اما عاشورا روز تولد عاشوراييان شد در حاليکه مي خواستند عاشورا در عاشورا بماند.
رئيسي با تاکيد بر اينکه از خون شهدا نمي گذريم گفت: خانواده شهدا بدانند در تمام نسل ها پرچم شهادت در زندگي شما و خانواده شما برافراشته است و اين پرچم برافراشته هيچ زماني از زندگي شما محو نخواهد شد.
وي يادآور شد: مگر مي توان ميان خانواده شهدا کسي دم از وابستگي بزند و به جاي استقلال، دم از استبداد و استعمار بزند به جاي آزادي، دم از وادادگي بزند، به جاي فرهنگ غني اسلامي يا دم از کوتاه آمدن و تسليم بزند.
حجت الاسلام رئيسي گفت: فرهنگ شهادت مقابل هجوم دشمنان به همه ما درس تسليم نشدن، مقاومت، ايستادگي بر فرهنگ و استقلال، اقتصاد مقاومي مي آموزد و تا امروز هرآنچه بوده به برکت خون شهداي انقلاب اسلامي بوده است.
وي اظهار داشت: نرخ جرم در استان مرزي خراسان جنوبي نسبت به استان هاي ديگر پايين ترين است که رمز آن در اين مجالس ارزشمند، فرهنگ ديني، تدين و دينداري مردم به خداست.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مرزبانان اين استان چون دل در گرو خدا دارند و در هر کوي و برزني عطر شهيد و شهادت وجود دارد عليرغم کمبودها، کاهش نزولات آسماني و مشکلات امروز در جايگاه دفاع از نظام، ارزش هاي الهي، پاسداري از خون مطهر شهيدان و گوش به فرمان رهبري بودن جزو پيشتازان کشور، نظام مقدس و امت اسلامي هستند.
اجلاسيه نهايي کنگره ملي 2 هزار شهيد خراسان جنوبي با حضور خانواده معظم شهدا، نماينده ولي فقيه در استان، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، استاندار خراسان جنوبي، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان نظامي و انتظامي، ائمه جمعه و قشرهاي مختلف مردم در حسينيه جماران بيرجند برگزار شد.
پيش از اين آيين، از شهريور امسال تاکنون اجلاسيه شهداي اهل سنت خراسان جنوبي، اجلاسيه ايثارگران، شهداي کشاورز، شهداي هنرمند، شهداي ورزشکار، شهداي طلاب و روحاني، شهداي دانش آموز و فرهنگي، شهداي زن، شهداي جاويدالاثر و گمنام، شهداي اساتيد و دانشجو، شهداي خراسان جنوبي مقيم مشهد مقدس، اجلاسيه فضاي مجازي کنگره ملي 2 هزار شهيد استان و اجلاسيه شهداي نيروهاي مسلح خراسان جنوبي برگزار شده است.
همچنين بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندرکاران اين کنگره که آبان ماه امسال برگزار شده بود، در اين اجلاسيه منتشر شد.
2 شهيد گمنام ميهمان ويژه اجلاسيه نهايي کنگره شهداي خراسان جنوبي هستند و در اين آيين از تمبر کنگره و کتاب هاي حوزه دفاع مقدس رونمايي شد.
7557*3028
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما