شناسهٔ خبر: 29885298 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير ارتباطات:

فناوري اطلاعات بخشي از مشکلات جامعه را برطرف مي‌کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير ارتباطات: سرويس‌هاي اشتراکي حمل و نقل بايد پيشرفت کند و مي‌تواند بخشي از مشکلات تردد را برطرف کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «محمدجواد آذري جهرمي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات صبح دوشنبه در دومين همايش و نمايشگاه تهران هوشمند اظهار داشت: موارد و نمادهايي از تهران هوشمند را مي‌بينيم و حرکت‌هاي خوبي در حوزه هوشمندسازي انجام شده است.
وي ادامه داد: بايد ارزيابي از شرايط داشته باشيم و در هوشمندسازي بايد اطلاعات را دريافت، تحليل و تصميم گيري کنيم.
جهرمي گفت: بايد ببينيم ملاک هوشمندسازي در تهران چيست. امروز در حوزه آلودگي هوا ما مي‌توانيم اطلاعات را دريافت و مشخص کنيم که ميزان آلاينده‌ها در چه حوزه‌اي بيشتر است. ما امروز اطلاعات را داريم، اما نمي‌توانيم به خوبي تصميم‌گيري کنيم.
وي با بيان اينکه فناوري اطلاعات بخشي از مشکلات را برطرف مي‌کند، افزود: سرويس‌هاي اشتراکي حمل و نقل بايد پيشرفت کند و مي‌تواند بخشي از مشکلات تردد را برطرف کند.
جهرمي گفت: اطلاعات مختلف در شهرداري تهران دريافت و تحليل مي‌شود، اما تصميم‌گيري خوبي نمي‌شود؛ به عنوان مثال دوربين‌هاي خدمات شهري تصاوير را ضبط مي‌کنند و تحليل صورت مي‌گيرد، اما به خوبي در اين زمينه تصميم گيري نمي‌شود.
وي افزود: براي «تهران هوشمند» قدم‌هايي برداشته شده، اما به خوبي کار نشده است. امروز مي‌توانيم در حوزه محيط زيست از سامانه‌هاي مختلف استفاده کنيم تا بدانيم که شرايط فضاي سبز ما چگونه و مشکلات ما در کدام حوزه است.

نظر شما