شناسهٔ خبر: 29878528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیاست توطئه آمیز آمریکا از همیشه آشکارتر است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سیاست های آمریکا در دوران ترامپ ، تصریح کرد : در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکترعلی اکبر ولایتی ( مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ) در نشست شواری مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(علیهم السلام ) ،‌افزود :‌مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیان گر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است .
وی خاطرنشان کرد :‌ هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه پایان دادن به خون ریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه اسلامی-انسانی است ،‌گفت :‌مردم مظلوم فلسطین، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش میکشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت .
ولایتی با اشاره به اینکه امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است و «فلسطین»، همچنان در اسارت است ،‌خاطر نشان کرد : جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقت-های عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای دادهاند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدهاند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام، افزود: آنچه همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.
دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات کرده است تاکید کرد : پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفهای اسلامی-انسانی است، فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت های خود قرار داده است.
این نشست دو روزه با هدف بررسی راهکارهای افزایش وحدت و با حضور تعدادی از شخصیت‌ها از کشورهای مختلف در هتل اوین برگزار شده است.

نظر شما