شناسهٔ خبر: 29826521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن؛

جهان به این نتیجه رسیده که جنگ یمن درمسیر بن بست است

تهران – ایرنا– محمدعبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن روزجمعه گفت: جهان به این نتیجه رسیده که جنگ یمن به بن بست رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، محمد عبدالسلام در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی در خصوص آخرین تحولات روز دوم مذاکرات صلح یمن در سوئد، گفت: موضوعات مربوط به جنبه های انسان دوستانه، بازگشایی فرودگاه صنعا و چهارچوب کلی سیاسی و موضوعات اقتصادی بحث شد.
وی اضافه کرد: موضوع آزادی تمام اسرای ارتش و کمیته های مردمی که در زندان های دشمن در اسارت هستند مطرح شد و هیات ملی یمن منتظر ارائه لیست اسامی اسرای یمنی از سوی دشمن است.
رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله همچنین در خصوص شدت گرفتن درگیریها در محورهای عملیاتی گفت: بالاگرفتن حملات ثابت می کند که دشمن جدیتی برای رسیدن به صلح ندارد و این حملات تاثیر منفی بر مذاکرات خواهد گذاشت.
عبدالسلام گفت: طرف مقابل دارای مواضع قاطعی نیست چراکه آنها درواقع تصمیم گیرنده اصلی نیستند و از خارج دستور می گیرند.
وی اضافه کرد: افکار عمومی جهان از جنایتهای هولناکی که کشورهای متجاوز علیه مردم یمن مرتکب شدند منزجر شده است و جهان به این باور رسیده است که جنگ در یمن به بن بست رسیده و حق با مردم یمن است.
رئیس هیات یمنی با اشاره به اینکه نظام های جهانی با عربستان سعودی از روی مصلحت رفتار می کنند، گفت: نقش ما تاثیر گذاری بر افکار عمومی جهان است.
عبدالسلام در پایان گفت که همزمان که یک دست ما به سوی صلح دراز شده، دست دیگر ما نیز روی ماشه است ما تصمیم گرفته ایم که با متجاوزان مقابله کنیم.
رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله پیشتر گفته بود: نتایج مذاکرات صلح یمن باید در چارچوب پیش نویس قطعنامه ای الزام آور به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برسد؛ در غیر این صورت فاقد ارزش خواهد بود.
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن از روز پنجشنبه با حضور طرفهای یمنی به همراه «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت یک هفته آغاز شد.
این دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهریورماه) در ژنو سوئیس برگزار شود، با کارشکنی سعودی و امارات به تعویق افتاد.
دور نخست و دوم این مذاکرات سال 2015 (94) به ترتیب در شهرهای ژنو و بیل سوئیس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جایی نبرد.
شبک**9365**1708

نظر شما