شناسهٔ خبر: 29800352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آمریکا دیدار وزیر انرژی سعودی با «برایان هوک» را تایید کرد/ ریاض تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، علی‌رغم تکذیب عربستان سعودی، دیدار میان وزیر انرژی رژیم سعودی با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدار دیدار «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وین پایتخت اتریش را تایید کرد.

پیش از این رسانه‌های غربی به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند هوک و الفالح یک روز پیش از نشست سازمان اوپک در وین با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

خبرگزاری رویترز نوشته یک سخنگوی وزارت انرژی عربستان سعودی دیدار میان این دو مقام را تکذیب کرد. وی گفت: «ما اساساً چنین دیداری را تکذیب می‌کنیم.»

علی‌رغم این، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که هوک و الفالح دیدار کرده‌اند. وی گفت: «نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، برایان هوک دیدار مختصری با وزیر انرژی سعودی در وین داشت.»

«بیژن زنگنه»، وزیر نفت ایران از این دیدار انتقاد کرد. او گفت: «اگر هوک آمده که تقاضای عضویت آمریکا در اوپک را مطرح کند و به این دلیل با اعضای اوپک دیدار می‌کند این درخواست قابل ببرسی است.»

وی اضافه کرد: «در غیر این صورت، او اقدامی غیرحرفه‌ای، ساده‌لوحانه و مداخله‌جویانه انجام داده است. اوپک یک سازمان مستقل است و جزو وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.»

نظر شما