شناسهٔ خبر: 29783387 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی:

جرایم فضای مجازی 71 درصد رشد یافته است

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جرایم در فضای مجازی 71 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری فرماندهان و روسای پلیس فتای کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین طی این مدت با توجه به ظرفیت و تلاش شبانه روزی پلیس فتا کشف جرایم در فضای مجازی نیز 80 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در این عرصه در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا جلوتر هستیم، تصریح کرد: مردم نخستین افرادی هستند که می توانند با هوشیاری و آگاهی در فضای مجازی مانع از کلاهبرداری به افراد سودجو و فرصت طلب شوند و پلیس فتا نیز به صورت 24 ساعته آماده پیگیری و پاسخگویی به هموطنان است.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: وضعیت فضای مجازی نگران کننده است و آگاهی و اطلاع رسانی به مردم یکی از مهمترین دغدغه های پلیس برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد کلاهبردار در این فضا است.
اشتری اظهار داشت: هم اکنون 146 نقطه کشور دارای مراکز پلیس فتا به صورت فعال هستند و در آینده نزدیک در مناطقی که دارای 150 هزار نفر جمعیت باشند، پلیس فتا راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: امیدوارم با توجه به ظرفیت موجود در پلیس فتا در حوزه داخل و خارج از کشور بتوانیم به همه هموطنان خدمات رسانی بیشتر را داشته باشیم.
اجتمام*1933*7029*1834

نظر شما