شناسهٔ خبر: 29782181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن در آستانه مذاکرات صلح در سوئد

در حالی که هیأت یمن برای شرکت در مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل عازم سوئد شده، ائتلاف سعودی - اماراتی بر شدت حملات خود در جبهه‌های مختلف یمن به ویژه در ساحل غربی، افزوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه تداوم حملات ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمان آن در ساحل غربی یمن و استان «الحدیده»، صبح امروز یک زن در منطقه «الجبلیة» در شهرستان «التحتیا» جان باخت.

ائتلاف سعودی-اماراتی این روزها با تشدید حملات به غرب یمن تلاش می‌کند بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن را اشغال کند تا در مذاکرات صلح آتی در یمن دست برتر را برای امتیازگیری داشته باشد؛ حملاتی که طی چهار ماه گذشته با مقاومت مردم یمن در جلوگیری از سقوط الحدیده به شکست انجامیده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، در حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی به این منطقه، یک زن کشته شد و سه شهروند یمنی زخمی شدند.

از سوی دیگر، شب گذشته نیز در حمله خمپاره‌ای شبه‌نظامیان همپیمان ائتلاف سعودی به شهر «الدریهمی»، یک دختر بچه کشته شد و چندین تن از اعضای خانواده‌اش و شهروندان یمنی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، متجاوزان با بیش از 50 خمپاره، شهر الدریهمی را هدف قرار دادند و خسارات زیادی به منازل و دارایی‌های ساکنان این شهر وارد آوردند.

این تشدید حملات در جبهه غربی یمن، همزمان با اعزام هیأت مذاکره‌کننده یمنی به سوئد برای از سرگیری مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل صورت می‌گیرد.

در سایه تشدید حملات ائتلاف سعودی در یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز، شب گذشته چندین عملیات نظامی در ساحل غربی انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از متجاوزان و شبه‌نظامیان همپیمان آنها شدند.

بنا بر این گزارش، توپخانه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان همپیمان آن را در غرب الجبلیه در ساحل غربی هدف قرار دادند و با یک فروند موشک نیز یک خودروی حامل متجاوزان را هدف گرفتند که موجب کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شد.

 یگان ضد زرهی یمن نیز تجمع نیروهای متجاوز سعودی در «المتینه» و الجبلیة در ساحل غربی را هدف قرار داد و این عملیات نیز با موفقیت انجام شد.

از سوی دیگر، در جبهه  «نهم» واقع در 40 کیلومتری شرق صنعاء؛ پایتخت یمن نیز، ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی در پی انفجار چندین بمب کشته و زخمی شدند.

 

از سوی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شب گذشته، یک خودروی زرهی اماراتی متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی را در منطقه «الفازه» در ساحل غربی منهدم کردند.

پیش از این نیز، یک خودروی زرهی ائتلاف سعودی در این منطقه، هدف قرار گرفته بود.

 

 سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شکست عملیات نیروهای متجاوز و مورد حمایت ائتلاف سعودی در همه جبهه‌های نبرد خبر داد و گفت که متجاوزان و نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی از صبح سه‌شنبه حملاتی را در جبهه‌های «نهم، منطقه مرزی قباله باقم، البقع و رازح» علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آغاز کردند که با مقاومت این نیروها، اهداف متجاوزان محقق نشد.

سرگرد سریع افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، بیش از ۵۰ بار مناطقی را در جبهه نهم در شرق صنعاء (پایتخت) بمباران کردند که تنها در کمتر از ۱۰ ساعت گذشته، ۲۵ بار این منطقه را هدف حملات خود قرار داده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما