شناسهٔ خبر: 29760153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روحانی در جمع مردم سمنان:

آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و اسلامی تفرقه و نزاع ایجاد کند/ به تمام وعده هایی که داده ام عمل خواهم کرد

رئیس جمهوری ایران اسلامی با بیان اینکه هیچ گاه آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی تفرقه و نزاع و دشمنی ایجاد کند گفت: ما روابط‌مان را گسترش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مردم استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود، ضمن درود به مردم استان سمنان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و شهرستان میامی گفت: شاهرود بزرگ، شاهرود قهرمان، شاهرود مرکز فقه و عرفان، شاهرود با همه زیبایی‌های طبیعتش و با مردمان دلاورش، شاهرود نقطه زیبایی که اگر 50 کیلومتر به شمال حرکت کنید به جنگل‌ها دست می‌یابید آن‌هم زیباترین جنگل و 50 کیلومتر به جنوب حرکت کنید به کویر دست خواهیم یافت،شاهرود سرزمینی بین جنگل و کویر است.

 

دکتر روحانی امروز را روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز روزی است که برای اولین بار و بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا، به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ما نمی‌گذارد لبخند بر لب‌های دشمنان نقش ببندد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما و تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان بود و ناموفق بود، اضافه کرد: آمریکا به دنبال تحریم این سرزمین و شکستن قدرت ایران بود و ناموفق بود.

 

دکترروحانی با این سوال که چرا امروز آمریکا این همه از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است تصریح کرد: ایران قدرتمند و ملت بزرگ و غیوری که در برابر آن‌ها هرگز سر فرود نیاورده‌اند و نخواهند آورد، برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها غیر‌قابل تحمل است.

 

رئیس‌جمهور اضافه کرد: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم کند و اعلام کرد ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارد. آمریکا خواست و اعلام کرد ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد و گفت به اهدافی که در منطقه دارد دست خواهد یافت اما ملت ایران در همه این صحنه ها ثابت می‌کند که پیروزی نهایی این نبرد خواهد بود.

 

آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد

وی با تاکید براینکه آمریکا بداند ما نفتمان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلو صادرات نفت ایران را بگیرد، ادامه داد: آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

 

دکترروحانی تضعیف کردن رابطه ایران را با جهان از اهداف آمریکا عنوان کرد وافزود: امروز ملت ایران از هر زمان دیگر در غرب ایران با عراق و ترکیه؛ در شمال ایران با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکنستان؛ در شرق با افغانستان و پاکستان؛ در جنوب با عمان، قطر و همچنین کویت رابطه صمیمی داشته و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست ما را از ملت‌های منطقه که در طول قرن‌ها به‌عنوان همسایه مهربان و عزیز در کنار هم بودیم، جدا بسازد.

 

رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند ادامه داد: باید بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی شان را حفظ خواهند کرد و ما ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.

 

وی تصریح کرد: آمریکا در تلاش جدا کردن اروپا، چین، هندوستان و همسایگان از ایران بوده و ایران‌هراسی را در منطقه ترویج می‌کند، ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان‌مان نیستیم و نخواهیم بود.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه هیچ گاه آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی تفرقه و نزاع و دشمنی ایجاد کندافزود: ما روابط‌مان را گسترش می‌دهیم.

 

رهبری و ارکان نظام فقط برای ایران امنیت ایجاد نکردند

رئیس جمهور ابراز داشت: در دشمنی با ملت ایران ، جز یکی دو کشور ، سایر کشورهای جهان از آمریکا حمایت نکردند و همه تحریم آمریکا را محکوم کردند و در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت و دادگاه لاهه شکست خورد و این به معنی پیروزی حقوق دانان ایران و پیروزی ملت بزرگ ایران است.

 

وی با بیان اینکه رهبری و ارکان نظام فقط برای ایران امنیت ایجاد نکردند گفت : این امنیت برای عراق ، سوریه و لبنان و ملت های منطقه نیز تامین شده است و در یمن نیز با تلاش مردم مظلوم این کشور پیروزی بدست آمده و آمریکا و آل سعود شکست خواهد خورد.

 

رئیس جمهور گفت : برای رشد و توسعه ایران تمام ظرفیت های دولت ، مجلس ، قوه قضاییه ، نیروهای مسلح و در راس آن رهبری استفاده می شود تا ایران قدرتمند تر از گذشته دشمنان خود را شکست دهد.

 

وی با اشاره به اینکه  بودجه ۹۸ به مجلس در ۲۵ آذرماه امسال تقدیم خواهد شد اظهارداشت: در بودجه ۹۸ حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت داشته و در فشارقراردارند، در حد توان و امکان به آن‌ها کمک می‌کنیم و حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه در این بودجه 433 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی سال آینده کشور پیش‌بینی کردیم  اضافه کرد:با همت و ایثار مردم و با وحدت دولت و ملت و تلاش نمایندگان مجلس، ان شاءالله این بودجه علی‌رغم میل آمریکا مصوب و اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در بودجه 98 کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین خواهیم کرد اظهارداشت: در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم، برای حرکت تولید و کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد.

 

 به گفته رئیس جمهور در سال آینده شاهد یک تحول بسیار خوب در زمینه مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای مسکن‌دار شدن خانه‌اولی‌ها و همچنین بافت‌های فرسوده  تامین شود.

 

من به تمام وعده هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت دادم، عمل خواهم کرد

دکتر روحانی با بیان اینکه ما با فقر مطلق مبارزه خواهیم کرد اضافه کرد: من به تمام وعده هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت دادم، عمل خواهم کرد البته شرایط، شرایطی است که هماهنگی، وحدت، همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان ما مردم باشد.

 

وی گفت: با انسجام و وحدت از این مشکل و معضل تاریخی عبور خواهیم کرد وکشور در بحران نیست و در بحران نخواهد بود؛ ابرتورم و ابربیکاری ما را تهدید نخواهد کرد،عده ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه ها و تبلیغات مطرح نکنند.

 

دکتر روحانی با بیان این مطلب که  البته ما مشکلاتی داریم که مردم باید بدانند بیان داشت:یک مقدار فشارها کمتر شده اما در عین حال هنوز باید کار بسیار زیادی انجام بگیرد تا فشار زندگی از دوش مردم عزیز ما برداشته شود، تلاش ما این است که روند صعودی تورمی که در ماه های گذشته مردم را آزار می‌داد کاهش دهیم.

 

نظر شما