شناسهٔ خبر: 29745261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

ائتلاف متجاوز به درخواست‌ آتش‌بس در یمن پاسخ نداد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به درخواست اخیر سازمان ملل برای برقرای آتش‌بس در یمن و آغاز دور جدید مذاکرات صلح گفت که ائتلاف سعودی-اماراتی نه تنها تاکنون به این درخواست پاسخی نداده‌، بلکه مرتکب جرم و جنایت بیشتری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه در یک نشست خبری در صنعاء حاضر شد و به سوالات تعدادی از خبرنگاران یمنی درباره آخرین تحولات میدانی پاسخ داد.  

او گفت که دو استان صعده (شمال) و الحدیده (غرب) طی ۱۰ روز اخیر، بیش از ۳۵۰ بار، هدف حملات ائتلاف سعودی-اماراتی قرار گرفته است که بر اثر آن ده‌ها نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شدند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع تاکید کرد که مناطق شرقی و جنوبی الحدیده و بمباران کارخانه‌ها و انبارهای دو شهرستان الدریهمی و کیلومتر۱۶، بیشتر هدف تهاجم ائتلاف سعودی ظرف ۱۰ روز اخیر بوده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حملات خود به استان‌های صعده و حجه، از ده‌ها بمب غیر مجاز استفاده کردند که بیشتر قربانیان بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف متجاوز را کودکان یمنی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تاکنون ۱۱۲۴ نفر از غیرنظامیان یمنی زیر بمب‌های غیر مجاز بین‌المللی متجاوزان، به شهادت رسیده‌ و ۱۶۶۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه بیشتر این سلاح‌های غیر مجاز توسط آمریکا در اختیار ائتلاف سعودی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد که «از مواضع تعدادی از کشورهایی که اخیرا فروش سلاح خود به کشورهای متخاصم را ممنوع کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم».

یحیی سریع با اشاره به درخواست اخیر سازمان ملل برای برقرای آتش‌بس در یمن و آغاز دور جدید مذاکرات صلح گفت که ائتلاف سعودی-اماراتی نه تنها تاکنون به این درخواست پاسخی نداده، بلکه مرتکب جرم و جنایت بیشتری شده‌ است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مقاومت نیروهای یمنی در جبهه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش یمن خسارت‌های زیادی را به شبه‌نظامیان در جبهه‌های مرزی دشمن از جمله عسیر، جازان و نجران وارد کردند.

سریع تاکید کرد که بیش از ۳۵ خودروی نظامی و زرهی در عملیات نیروهای یمنی طی ۱۰ روز اخیر منهدم و بیش از ۲۰۶ نفر از متجاوزان و مزدوران نیز کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظر شما