شناسهٔ خبر: 29741024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

جهانگيري در جلسه شوراي عالي آب تاكيد كرد:

با وجود بارندگي‌هاي اخير بايد همچنان مديريت مصرف آب مدنظر باشد/ کشور از تنش آبی عبور نکرده است

معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آب گفت: با وجود بارندگي‌هاي خوب اخير همچنان بايد به مديريت مصرف دقت نظر داشته باشيم و نبايد تصور شود كه كشور از تنش آبي عبور كرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، جلسه شوراي عالي آب ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگيري در اين جلسه بر ضرورت اجراي پروژه‌هاي مرتبط با ارتقای كيفيت آب شرب تاكيد كرد و گفت: پايش و مديريت كيفيت آب و تلاش براي ارتقاء كيفي منابع آب امري ضروري است چرا كه مردم با اطمينان از عملكرد دولت و وزارت نيرو، نسبت به كيفيت آب شرب آسوده خاطر هستند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به برنامه‌ريزي و اقدامات وزارت نيرو براي مديريت تأمين آب شرب در تابستان سال جاري تصريح كرد: تأمين آب شرب در تابستان امسال كاري سخت بود كه خوشبختانه با برنامه‌ريزي دقيق وزارت نيرو مشكل جدي در كشور به وجود نيامد و اميدوارم با برنامه‌ريزي اين وزارتخانه كه براي سه سال آينده انجام شده، در تابستان سال‌هاي آينده نيز مشكلي در تامين آب شرب نداشته باشيم.
وي همچنين با تاكيد بر اهميت مديريت مصرف آب از رسانه‌ها و به خصوص صدا و سيما خواست با آگاهي بخشي به جامعه، مردم را به مشاركت در مديريت مصرف ترغيب و تشويق كنند زيرا با وجود بارندگي‌هاي خوب اخير همچنان بايد به مديريت مصرف دقت نظر داشته باشيم و نبايد تصور شود كه كشور از تنش آبي عبور كرده است.
جهانگيري همچنين ضرورت توجه ويژه براي تامين آب شرب مناسب در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت كشور نظير اهواز، مشهد، اصفهان، شيراز و كرمان كه با مشكل مواجه هستند را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تامين آب شرب اين گونه شهرها بايد در اولويت قرار گيرد و بايد راهكارهاي اطمينان بخشي براي حل و فصل مشكلات تامين آب شرب اين مناطق تهيه شود.
در اين جلسه كه وزير نيرو و رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گزارشي از برنامه‌هاي بخش آب و آبفا در سال 98 در جهت تامين پايدار آب ارائه كرد و گفت: در اين راستا برنامه‌اي سه ساله براي مديريت تنش آب شرب تا سال 1400 با رويكرد افزايش تاب آوري و پايداري خدمات تدوين شده است.
براساس اين گزارش، برنامه مديريت تنش آب شرب با فرض بارندگي مشابه سال آبي گذشته و كمبود آب در تابستان سال 1400 پيش‌بيني شده و براي مديريت تنش آبي شهرها و روستاهاي كشور راهكارهايي در قالب افزايش تأمين و توليد آب، ارتقاي كيفي آب، افزايش توان ذخيره سازي آب، ارتقاي مديريت و بهره‌وري منابع تأمين،‌ تاسيسات و شبكه‌ها و نيز مديريت مصرف در نظر گرفته شده است.

نظر شما