شناسهٔ خبر: 29724525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

40 هزار تن خرید تضمینی مرغ برای کنترل بازار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در راستای حمایت از تولیدکننده‌هایمان 40 هزار تن خرید تضمینی انجام دادیم تا قیمت مرغ در بازار را در کف قیمتی نگه داریم.

صاحب‌خبر -




حمید ورناصری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: علی‌رغم تمام نوساناتی که در بازارهای جهانی داشتیم توانستیم قیمت نهاده‌های دامی را به خوبی کنترل کنیم.
وی افزود: خریدهای بسیار خوبی را انجام دادیم و علی‌رغم اینکه خیلی از کالاها تغییرات قیمت زیادی داشتند در کنجاله سویا و ذرت قیمت‌های ما روند نزولی داشت.مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: در اردیبهشت و خرداد، در راستای حمایت از تولیدکننده‌هایمان 40 هزار تن خرید تضمینی انجام دادیم تا قیمت مرغ در بازار را در کف قیمتی نگه داریم. الان ما یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده گوشت مرغ با دو میلیون و 200 هزار تن در دنیا هستیم.
به گفته ورناصری، واقعیت این است که در هر حال برخلاف ادعاهایی که آمریکا می‌کند که ما مثلاً در حوزه غذا و دارو هیچ ممنوعیتی برای ایران نداریم اما انصافاً در حوزه تجارت غذا و دارو ممنوعیت ایجاد کرده است. وی اضافه کرد: اکنون شاید جزو معدود سال‌هایی باشد که حجم دپوی کالای ما در بنادر به ویژه بندر امام (ره) فوق‌العاده سنگین است و اکنون مسئولان بنادر فشار می‌آورند که این بارها تخلیه شود و اینها در سایه اقداماتی بود که مجموعه دولت و در حوزه تأمین کالاهای اساسی انجام داد که ما خیالمان راحت باشد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: الان در مورد کالاهای اساسی حوزه فعالیت ما نظیر جو، ذرت، کنجاله سویا،‌ گوشت و مرغ ذخایر بسیار خوبی را داریم. ورناصری با بیان اینکه اگر این اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تأمین کالاها نبود و اگر ما نهاده‌ها را در استان‌ها ذخیره نمی‌کردیم فاجعه می‌شد، گفت: این در حالی است که در مهر ماه در حوزه مرغداری هیچ تنشی ایجاد نشد. وی ادامه داد: مدیریت نظارت بر قیمت کالاها از حدود سه ماه پیش راه‌اندازی شد و به تمام شهرستان‌ها و مسئولین شهرستان‌ها نام کاربری و رمز داده و آمار نهاده‌هایی که فروخته می‌شود به صورت آنلاین قابل مشاهده و ردیابی است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: الان شرایط قیمت تنها جایی که احساس می‌کنیم قیمتش نامطلوب باشد تخم‌مرغ بود که بلافاصله وارد شدیم و تخم‌مرغ در سازمان‌های میادین با قیمت شانه‌ای 13 هزار و 800 تومان عرضه می‌‌کنیم و اثر خود را در بازار خواهد گذاشت.به گفته ورناصری، مردم در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان‌های میادین می‌توانند مراجعه کنند و قیمت گوشت گوسفندی تازه باکیفیت و با قیمت‌های تنظیم بازار دریافت کنند، قیمت متوسط هر لاشه حدود 37 هزار تومان است و طبیعتاً قیمت قطعات متفاوت است که مثلاً تا 49 هزار تومان در می‌آید، مرغ و تخم مرغ به قیمت با قیمت مناسب هم در این مکان‌ها عرضه می‌شود اما ما نمی‌‌توانیم بگوییم که هر مغازه‌‌ای را مچش را بگیریم و بگوییم که چرا این کار را می‌کنید؛ به هر حال آنها خارج از شبکه این کار را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما