شناسهٔ خبر: 29658149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«دژ صهیون»؛ اتاق جنگ جدید صهیونیست‌ها علیه مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی هفته جاری اعلام کرد که صاحب اتاق جنگ جدیدی برای کنترل عملیات‌های علیه مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کار ساخت مرکز جدید کنترل و فرماندهی جنگ‌های این رژیم در تل‌آویو به پایان رسیده و طی چند هفته آینده عملیاتی می‌شود.

به نوشته نشریه «اسرائیل هیوم» این اتاق جنگ جدید و پیشرفته که زیر زمین و پایین مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل در منطقه «هاکریا» واقع در شهر تل‌آویو ساخته شده، «دژِ صهیون» نام گرفته است.

این مرکز جدید فرماندهی جنگ‌های رژیم صهیونیستی طی چند هفته آینده به‌طور کامل عملیاتی شده و جایگزین مقر قبلی آن موسوم به «مُغاک» که در سال 1966 ساخته شده بود، می‌شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که اتاق جنگ جدید، مجهز به آخرین فناوری‌های الکترونیک برای نظارت بر عملیات‌های نظامی در تمامی حوزه‌ها توسط تمام نیروها جهت مقابله مؤثرتر با نیروهای متخاصم (گروه‌های مقاومت در منطقه) است.

مانند نسخه پیشین خود، این مرکز فرماندهی جنگی شامل اتاق‌های جداگانه‌ای برای نخست‌وزیر، وزیر جنگ و وزیر امور خارجه این رژیم است که می‌توانند جلسات کابینه را هم در آنجا برگزار کنند. همچنین میزهایی برای رؤسای سازمان‌های «موساد» و «شاباک» نیز وجود دارد.

ارتش رژیم اسرائیل امیدوار بود که ساخت این اتاق جنگ جدید، چند سال قبل تکمیل شود اما این امر به دلیل مشکلات فنی و مالی، به تعویق افتاده بود. نهایتا این پروژه با همراهی یک پیمانکار نظامی آمریکایی و حمایت مالی واشنگتن تکمیل شد.


مقر ارتش اسرائیل در تل‌آویو که دژ صهیون زیر آن ساخته شده

انتهای پیام/ق

نظر شما