شناسهٔ خبر: 29647590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صعود تیم‌های مدعی به مرحله یک‌هشتم نهایی

‌سولاری: رئال همیشه شانس قهرمانی اروپا را دارد

روزنامه جوان

بایرن‌مونیخ، آژاکس، من‌سیتی، یوونتوس، رم، منچستریونایتد و رئال‌مادرید صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کردند.

صاحب‌خبر -
بایرن‌مونیخ، آژاکس، من‌سیتی، یوونتوس، رم، منچستریونایتد و رئال‌مادرید صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کردند. در آغاز هفته پنجم دور گروهی تیم‌های مدعی بایرن‌مونیخ، آژاکس، رئال‌مادرید، منچستریونایتد و یوونتوس حریفانشان را از پیش‌رو برداشتند، اما من‌سیتی مقابل لیون متوقف شد تا حساسیت بازی هفته آخر این تیم دوچندان شود.

مزد تلاش
مانشافت‌ها با فرار از روز‌های بحرانی با یک برد شیرین خیالشان از بابت صعود راحت شد. بایرن در آلیانس آره‌نا ۵ بر یک بنفیکا را بدرقه کرد تا هم جواز صعودش را قطعی کند و هم انتقاد‌ها از کواچ کم شود. تیم پنجم بوندس‌لیگا در بازی برگشت نیز تیم پرتغالی را شکست داد تا حالا با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه E. باشد. نیکو کواچ، سرمربی بایرن با اشاره به برد شاگردانش گفت: «سرانجام توانستیم نتیجه تلاش‌هایمان را بگیریم و یک پیروزی قاطع به دست آوریم. گل‌های زیبایی به ثمر رساندیم و مزد تلاش خود را گرفتیم. تیم کیفیت لازم را دارد و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادیم. امیدوارم که در دیدار‌های بعدی هم مقتدرانه ظاهر شویم.» بعد از برتری بایرن، بازیکنان این تیم بار دیگر از سرمربی خود حمایت کردند. البته آژاکس هم با دو گل آ. اک یونان را شکست داد تا پس از صعود به دور بعد، دیدار هفته آخر این تیم با بایرن نبرد صدرنشینی باشد. این در حالی است که درگیری هواداران یونانی با هواداران آژاکس صحنه‌های خشونت‌باری را رقم زد.

تمجید پپ از لیون
آبی‌های متمول در فرانسه از شکست گریختند تا همچنان به بازی آخر امیدوار باشند. لیون در حالی که می‌توانست مهمانش را ۲ بر یک شکست دهد در نهایت با دریافت گل تساوی به نتیجه ۲ - ۲ رضایت داد. تیم گواردیولا با ۱۰ امتیاز صدرنشین ماند و اولین تیم صعود کرده گروه بود. لیون هفت امتیازی هم در رده دوم قرار گرفت. منچسترسیتی با یک تساوی برابر هوفنهایم می‌تواند به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کند. سرمربی سیتی راهی نداشت جز اینکه از بازی لیون تعریف کند: «خیلی خوشحالیم. آن‌ها یکی از سخت‌ترین رقبایی بودند که تا به حال دیده بودم. بسیار فیزیکی بودند، قدرتمند و همین‌طور قوی در ضدحملات. مردم می‌گویند که لیگ فرانسه یعنی فقط پاری‌سن‌ژرمن، اما این اشتباه است.» در دیگر بازی گروه F، هوفنهایم درخانه برابر شاختار نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد.

رئال روی ابر‌ها
حساس‌ترین بازی سه‌شنبه شب را رم و رئال‌مادرید برگزار کردند. دیداری که با پیروزی ۲ بر صفر کهکشانی‌ها همراه شد. شاگردان سولاری که در بازی رفت هم از سد رمی‌ها گذشته بودند، این‌بار در زمین حریف نیز جالوروسی را شکست دادند تا نگرانی از بابت صعود نداشته باشند. سرمربی آرژانتینی رئال از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد و گفت: «تلاش زیادی در این بازی کردیم. گاهی اوقات باید اینگونه پیروز شد. مسئولیت‌پذیری بازیکنانم بیش از همه برایم مهم بود. ما همیشه شانس قهرمانی در اروپا را داریم، چون تاریخ مادرید این موضوع را نشان می‌دهد. باشگاه اسپانیایی تنها به یک بازیکن وابسته نیست و به تاریخ ۱۱۵ ساله‌اش وابسته است.»
آ. اس رم با ۹ امتیازی که اندوخته صعودش به دور بعد قطعی است، اما به نظر می‌رسد دی‌فرانچسکو، سرمربی این تیم از اشتباهات متعدد بازیکنانش به شدت ناراضی است: «بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم از جریان بازی خارج شدیم، به همین خاطر بسیار عصبی شده بودم. چنین حالت‌هایی بسیار برای ما اتفاق می‌افتد و واقعاً ناامیدکننده است.» زسکای مسکو هم در حالی که میزبان ویکتوریا پلژن بود ۲ بر یک تن به شکست داد.

باز هم آقای خاص
در گروه H. رقابت بین یوونتوس و منچستریونایتد به اوج خود رسیده است. یوونتوس با یک گل والنسیا را برد و شیاطین سرخ نیز با همین نتیجه یانگ بویز را مغلوب کردند. بانوی پیر ۱۲ امتیازی و صدرنشین است و تیم آقای خاص هم با ۱۰ امتیاز در تعقیب آنهاست. مورینیو که بعد از برد تیمش به شکلی عجیب شادمانی‌اش را نشان داد از صعود تیمش سر از پا نمی‌شناخت: «رسیدن به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دستاورد خوبی برای ما به‌شمار می‌آید. نباید فراموش کرد، تیم‌هایی هستند که امکانات بهتری نسبت به ما دارند. گروه ما گروه بسیار سختی بود. در بعضی از بازی‌ها خوب بودیم و در بعضی از بازی‌ها هم ناامید‌کننده ظاهر شدیم.»

نظر شما