شناسهٔ خبر: 29645662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

همگرایی اقتصادی وامنیتی؛ رویکرد جدیدآسیایی‌ها

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،علی لاریجانی پیش از ترک تهران به منظور شرکت در یازدهمین مجمع مجالس آسیایی افزود : با توجه به ظرفیت های بالقوه کشورهای آسیایی در زمینه منابع طبیعی و انرژی این کشورها از موقعیت مناسبی برای تقویت همگرایی اقتصادی برخوردار هستند.
وی با تاکید بر نقش سازنده مجالس کشورهای آسیایی برای ایجاد این همگرایی گفت: به هم ریختگی اوضاع اقتصادی در کشورهای آسیایی بعد از اقدامات اخیر آمریکا فرصت مناسبی برای تقویت این همگرایی ایجاد کرده است.
لاریجانی اضافه کرد:کشورهای آسیایی در کنار این فرصت های مشترک اقتصادی با خطر تروریسم به عنوان یک عامل مهم فرسایش دهنده توانمندی ها مواجه هستند که می توان با استفاده از تجربه همگرایی ایجاد شده در قالب گفتگوهای آستانه به الگوی مناسبی برای همکاری های مشترک رسید.
وی گفت:این فکر هم اکنون آرام آرام در میان کشورهای آسیایی در حال شکل گیری است .
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ریاست یازدهمین مجمع مجالس کشورهای آسیایی با ترکیه است و ریاست دوره بعدی این اجلاس به ایران واگذار خواهد شد.
اقای لاریجانی در پایان گفت: دیدار با روسای مجالس کشورهای شرکت کننده در این مجمع از مهمترین برنامه های این سفر یک روزه است.
یازدهمین نشست مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «افزایش رونق اقتصادی آسیا» از هشتم تا یازدهم آذر در استانبول برگزار می شود.
مهمترین هدف مجمع مجالس آسیایی تشکیل پارلمان آسیایی است که تاکنون 10 نشست مجمع عمومی آن به منظور ایجاد زمینه همکاری و هم‌افزایی در بین کشورهای آسیایی برگزار شده است.

نظر شما