شناسهٔ خبر: 29547532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا قلدری می کند

ظريف: قانون گریزی نامتعارف آمريکا اثرات منفی کوتاه و درازمدت در نظام بین المللی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از رم؛ وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر دو روزه خود به رم با رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف در دیدار با روبرتو فیکو، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا با اشاره به برجام و اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در خروج از آن، ادامه فشار آمریکا به سایر کشورها را قلدری و قانون گریزی نامتعارف خواند که دارای اثرات منفی کوتاه و درازمدت در نظام بین المللی خواهد بود. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2870516" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2284960/2870516?width=340&height=240"></script></div>

وی تاکید کرد: ما از این مرحله عبور خواهیم کرد، اما چنین رویکردی نظام بین الملل را دچار مشکل خواهد شد. 

رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور افزود: اعتقاد راسخ دارم که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه و نظام بین المللی است. 

وی با اشاره به برجام افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را ایجاد کرد اما ایتالیا و اروپا همه تلاش خود را خواهند کرد تا این دستاورد حفظ شود و باب گفتگو و دیپلماسی باز بماند. 

در ادامه این دیدار طرفین درخصوص گسترش روابط دو جانبه بویژه در حوزه اقتصادی و عبور از موانع موجود و نیز همکاری های پارلمانی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

 ظریف در پایان دیدار خود با رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: با رئیس مجلس ایتالیا درباره روابط دو جانبه و همکاری هایی که باید در حوزه اقتصادی داشته باشیم صحبت کردیم از جمله ایجاد یک کانال بانکی میان ایران و اتحادیه اروپا. 

ظريف گفت همچنین درباره مسایل منطقه ای و سیاست آمریکا برای تحمیل دیدگاه های خود بر مردم جهان صحبت شد و در ضمن دعوت آقای علی لاریجانی از رییس مجلس ایتالیا را برای سفر به ایران تجدید کردم و وی نیز استقبال کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2870517" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2284960/2870517?width=340&height=240"></script></div>

 

نظر شما