شناسهٔ خبر: 29504313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت

خبرگزاری صداوسیما

خط آهن 164 کیلومتری قزوین – رشت فردا با حضور معاون رییس جمهور بصورت آزمایشی افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -
فردا ، بهره برداری از راه آهن قزوین – رشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان استاندار امروز گفت : خط آهن قزوین – رشت فردا با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با حرکت یک قطار باری از قزوین به طرف رشت بطور آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید.
سالاری افزود : خط آهن قزوین – رشت تا 2 ماه دیگر با حضور رییس جمهور بطور رسمی افتتاح خواهد شد.
وی گفت : برای ساخت این خط آهن از سال 84  ،  هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شد.
مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گیلان هم با اشاره به اینکه خط آهن قزوین – رشت که 164 کیلومتر طول دارد در قالب 8 قطعه ساخته شد گفت : این خط آهن از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. 
آقای پدرام افزود : خط آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر 2 خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.
وی گفت :  حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن 120 کیلومتر و قطارهای مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مجری طرح خط آهن قزوین - رشت گفت : ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه 3 میلیون و 381 هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن 9 میلیون و 867 هزار تن است.
پدرام افزود : برای ساخت این خط آهن53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر ، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کیلومتر و 5 ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
وی گفت : برای ساخت خط آهن قزوین - رشت 14 میلیون متر مکعب خاکریزی ، 18 میلیون متر مکعب خاکبرداری و یک و نیم میلیون متر مکعب بتن ریزی شده است.

نظر شما