شناسهٔ خبر: 2944295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دلپسند:

گزینشگران سلیقه و نظرات شخصی را در کار خود دخالت ندهند

بجنورد- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: گزینشگران دستگاه ها باید شرایط فعلی و حال افراد را مورد توجه قرار داده و از دخالت دادن سلایق، نظرات شخصی و نیز گرایش ها بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دلپسند صبح سه شنبه در گردهمایی گزینشگران خراسان شمالی با اشاره به این که گزینش یک نوع قضاوت بوده و به همین دلیل نیز جایگاه گزینش گران بسیار حساس است، افزود: حساسیت جایگاه گزینشگران به دلیل رعایت حقوق نظام اداری و توجه به حقوق مردم است تا آنها بتوانند در فرآیند شایسته سالاری، گزینه خوب تر را از خوب تشخیص دهند.

وی با بیان این که گزینش یک امر طبیعی در جامعه است، افزود: باید گزینش افراد در دستگاه ها ابتدا با معیار و شاخص های متناسب با دیدگاه، اعتقادات و سلایق به صورت مقدماتی بررسی شود و پس از آن تجزیه و تحلیل ظریف تر و دقیق تر در قالب بررسی سوابق صورت گیرد.

دلپسند اظهار داشت: در شرایط فعلی گزینش افراد نسبت به گذشته سخت تر شده چرا که ملاک ها و معیارهای گزینشگران در بستری که با جمعیت فعال و متقاضیان زیاد کار مواجه هستند نیازمند دقت و زحمت بسیار است.

وی این موضوع را یکی از سختی های کار گزینشگران برای انتخاب اصلح دانست و گفت: در این زمینه می بایست گزینشگران دارای قدرت روانشناختی و آشنا به مسائل روز باشند و سعی کنند با به روز کردن دانش خود و انجام کار بر مبنای قانون، امانتداری و رازداری ویژه ای داشته باشند.

دلپسند تصریح کرد: همچنین گزینش گران دستگاه ها می بایست شرایط فعلی و حال افراد را توجه کرده و از دخالت دادن سلایق و نظرات شخصی و نیز گرایش های سیاسی و مذهبی در گزینش افراد خودداری کنند.

به گفته وی گزینشگران دستگاه های اداری باید تمام حرکات، رفتار، تخصص ها، سلایق و توانمندی افراد را ارزیابی کنند چرا که حتی با ورود افراد به سیستم اداری کار گزینشگر به پایان نمی رسد.

دلپسند اضافه کرد: پس از ورود فرد به دستگاه اداری نیز برای تبدیل وضعیت و یا ارتقای جایگاه شغلی هم این افراد دوباره باید مورد گزینش قرار بگیرند به همین دلیل کار گزینش گران همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مردم نیز باید بدانند که ورود به دستگاه های اداری علاوه بر این که نیازمند توانمندی علمی است نیاز به احراز صلاحیت و گزینش نیز دارد و کار آنها برای ورود به سیستم اداری سهل و ساده نیست.

دلپسند در ادامه با بیان این که یکی از موانع جدی در جذب نیروی انسانی نداشتن هسته های گزینش در چند دستگاه اداری خراسان شمالی است، تصریح کرد: در این زمینه می بایست با همکاری دستگاه های اداری با یکدیگر، پاسخ مردم در سریع ترین زمان ممکن داده شود.

حامد شاکری، مدیر هسته گزینش استانداری خراسان شمالی نیز در این گردهمایی با بیان این که جذب و گزینش نیروی کارآمد و متعهد یکی از مهم ترین موفقیت های غیرقابل انکار هر سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: برگزیدن کارکنان صالح، استقرار نظام شایسته گزینی در مجموعه اداره کشور، بستر سازی و برخورداری از توانمندی، تعهد و تخصص نیروهای اصلح در سازمانهای دولتی و پیشگیری از ورود افراد ناشایست از مهم ترین اهداف و وظایف هسته های گزینش دستگاه ها به شمار می روند.

نظر شما