شناسهٔ خبر: 68694359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاز ۹ پردیس با ۲۰ هزار نفر جمعیت مدرسه ندارد

مدیر آموزش و پرورش پردیس از دو شیفته شدن اغلب مدارس در شهرستان خبر داد و گفت: در فاز ۹ با وجود جمعیت ۲۰ هزار نفری هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد و این در حالی است که طبق قانون با ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه ۲۰ کلاسه ساخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محمدجواد لنکرانی با اشاره به تمهیدات بازگشایی مدارس در شهرستان پردیس گفت: در خصوص تأمین نیروی انسانی با ورود معلمان جدید برای اول مهر دغدغه‌ای برای کمبود معلم نداریم و نیروهای استخدامی آموزش دیده در اختیار شهرستان قرار گرفتند.

وی افزود: نقل و انتقالات به نحو مطلوب انجام شده و نیروهای جدید الورد در سطح شهرستان پردیس در حال ساماندهی هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به احداث مدارس جدید تصریح کرد: در فاز 8 مسکن مهر پردیس 4 باب مدرسه جدید افتتاح خواهد شد و در فاز 11 دو مدرسه و همچنین یک مدرسه در فاز 5 جنوبی برای سال جدید تحصیلی زیر بار دانش‌آموزان خواهد رفت.

لنکرانی در ادامه بیان داشت: شهرستان پردیس از سه شهر بخش جاجرود، بومهن و پردیس تشکیل شده و تراکم مدارس با توجه به بار جمعیتی و ساخت مساکن مهر متفاوت است و عدد ثابتی را نمی‌توان اعلام کرد.

وی ادامه داد: شهر پردیس شهری مهاجرپذیر است و به همین دلیل تراکم کلاس‌ها ناخواسته بالا می‌رود و برای توازن میزان تراکم در ازای ساخت و تحویل مسکن مهر باید مدارس بیشتری احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به نبود مدرسه در فاز 9 با جمعیت بالغ‌بر 20 هزار نفر یادآور شد: در فاز 9 مسکن مهر پردیس هیچ مدرسه‌ای در نظر گرفته نشده و این در حالی است که طبق قانون با ازای هر 200 واحد مسکونی باید یک مدرسه 20 کلاسه ساخت شود.

لنکرانی در ادامه گفت: دانش‌آموزان ساکن در فاز 9 در مدارس فازهای دیگر ثبت‌نام و جایگزین شدند و امسال در سطح شهرستان دانش‌آموز بدون مدرسه نداریم و همگی ساماندهی شدند.

مدیر آموزش و پرورش پردیس در پایان خاطرنشان کرد: اغلب مدارس شهر بومهن و برخی از مدارس پردیس در سال تحصیلی جدید در 2 شیفت مشغول به تحصیل هستند و در جهت تک شیفت بودن مدارس در سال آینده تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما