شناسهٔ خبر: 29418856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

40 شهروند سوری در بمباران ائتلاف آمریکایی کشته شدند

دمشق- ایرنا- جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بار دیگر با بمباران روستای البقعان در استان دیرالزور 40 شهروند سوری را کشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف بین المللی روستای البقعان از توابع شهرک هجین در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر 40 شهروند سوری از جمله تعدادی زن و کودک کشته شدند.
حملات ائتلاف آمریکایی در هفته‌های اخیر به شرق سوریه شدت گرفته است، به‌طوری که در تازه‌ترین جنایت، در روز پنجشنبه (24 آبان) با بمباران روستاهای البودران و السوعا و ویران کردن خانه مردمان این دو روستا منجر به کشته شدن 23 تن شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که 44 کودک سوری در هفت روز گذشته در حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جان خود را از دست دادند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که 870 کودک سوری در شرق این کشور طی 9 ماه گذشته کشته شدند.
ائتلاف متجاوز آمریکایی پیش تر اعتراف کرده بود که دستکم بیش از یکهزار و 100 غیر نظامی در حملات هوایی به سوریه و عراق کشته شدند؛ هرچند سازمان های حقوق بشری این میزان را به مراتب بیشتر می دانند.
دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که تنها در این کشور، سه هزار و 300 نفر در نتیجه بمباران ائتلاف متجاوز آمریکا کشته شدند.
بمباران مداوم منازل غیرنظامیان بی‌گناه توسط جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در راستای کمک به تروریست‌های داعشی صورت می‌گیرد.
این ائتلاف نظامی از اوت سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
خاورم**8005**1144

نظر شما