شناسهٔ خبر: 29405585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بشار الجعفری تأکید کرد

مسئولان سعودی واژه حقوق بشر را فقط در سالن سازمان ملل شنیده‌اند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه عربستان سعودی پیرامون وضعیت حقوق بشر در این کشور تأکید کرد که مسئولان سعودی فقط در سازمان ملل با واژه حقوق بشر آشنا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر تأکید کرد که سوریه پیش‌نویس قطعنامه عربستان سعودی پیرامون وضعیت حقوق بشر در این کشور را رد می‌کند.

الجعفری در سخنرانی خود در پنجاهمین نشست کمیته سوم وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای عضو این سازمان خواست که علیه پیش‌نویس قطعنامه سعودی رأی دهند و تسلیم تطمیع و ترهیب عربستان نشوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، وی با بیان اینکه هیئت سعودی نمی‌تواند صاحب این طرح باشد، اظهار داشت که مسئولان سعودی، واژه حقوق بشر و اصطلاحات مرتبط با آن را فقط در این سالن شنیده‌اند.

این مسئول سوری با تأکید بر اینکه مقامات عربستانی برای سرپوش نهادن بر نقض حقوق بشر در این کشور از آنچه «فتوا» نامیده می‌شود، استفاده می‌کند، این کشور را ویترین کوچکی دانست که کشورهای محرک آن که دشمن سوریه هستند، در پس آن قرار دارند.

الجعفری با اشاره به ممانعت مسئولان سعودی از ادای فریضه حج توسط شهروندان سوری برای هشتمین سال پیاپی، این مسئله را نقض اساسی حقوق بشر و آزادی‌های اولیه انسان دانست.

وی ادامه داد که آنکس که «خادم حرمین شریفین» نامیده می‌شود، دست به محرومیت سوری‌ها از ادای فریضه حج زده و اجازه نمی‌دهد که به زیات حرمین شریفین بروند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن رد کامل پیش‌نویس قطعنامه عربستان سعودی، به کشورهایی که به حقوق بین الملل باور دارند، یادآوری کرد که این پیش‌نویس اختیارات کمیسیون سوم را زیر پا می‌گذارد و از سال 2020 بارهای مالی بر کشورهای عضو تحمیل خواهد کرد.

الجعفری در پایان اعلام کرد که سوریه اسیر تلاش‌های عربستان سعودی برای استفاده از این کمسیون جهت حملات تبلیغاتی نخواهد شد که هدفش ضربه زدن به سوریه است.

این نماینده سوری اواخر مهر ماه گذشته نیز مشاجره لفظی با عبدالله المعلمی نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل داشت و این رژیم را یک رژیم عقب مانده عقلانی و تمدنی عنوان کرده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما