شناسهٔ خبر: 29393750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد صاحب امتیاز واشنگتن پست از مواضع آمریکا و عربستان در ماجرای خاشقجی

فردریک رایان از دولت های آمریکا و عربستان به علت درخواست آنها از جهان برای باور کردن حرف هایشان در ماجرای قتل جمال خاشقجی، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛  صاحب امتیاز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از موضع دولت های آمریکا و عربستان سعودی در ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، انتقاد کرد. 
فردریک رایان (Frederick Ryan)، از دولت های آمریکا و عربستان به علت درخواست آنها از جهان برای باور کردن حرف هایشان در ماجرای قتل جمال خاشقجی، انتقاد کرد.
رایان از سعودیها به سبب ارائه روایتی از ماجرای قتل خاشقجی که هدف آن چیزی جز حمایت از مسئولان اصلی جنایت زشت قتل جمال خاشقجی نیست، به شدت انتقاد کرد و افزود: شواهد موجود نشان می دهد، آنچه رخ داد با دستور بالاترین مقامات سعودی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات سعودی در این باره شفاف و مستقل نیست و همچنان به پنهان کردن مدارک ادامه می دهند.
روزنامه واشنگتن پست هم با صدور بیانیه ای، روایت سعودیها از ماجرای قتل خاشقجی را شوکه کننده توصیف کرد و افزود: عربستان با روایت جدید خود از این ماجرا تلاش می کند همه کسانی را که خواستار تحقیقات شفاف در این باره هستند از جمله اعضای کنگره آمریکا، به چالش بکشد. پذیرفتن روایت سعودیها به معنای نادیده گرفتن واقعیت های قطعی مانند حمله و خفه کردن فوری خاشقجی پس از ورود او به کنسولگری است. روایت ریاض از این ماجرا درباره اطلاع نداشتن احمد عسیری و سعود القحطانی از این جنایت، با نوارهای صوتی که روزنامه نیویورک تایمز در اختیار دارد، تناقض دارد. این نوارهای صوتی نشان می دهد ماهر مطرب در تماس تلفنی می گوید به رئیست بگو ماموریت انجام شد. ریاض می گوید حضور یک متخصص کالبدشکافی در کنسولگری برای از بین بردن هر مدرکی درباره ربودن خاشقجی و نه برای تکه تکه کردن او بوده است.
این روزنامه خاطر نشان کرد: باید فروش هر نوع سلاح به عربستان متوقف و همکاری با این کشور تا زمان اجرای تحقیقات قابل اعتماد بین المللی متوقف شود. روایت سعودیها از قتل خاشقجی، نشانه دیگری از رفتار قلدرمآبانه و جسورانه محمد بن سلمان است.

نظر شما