شناسهٔ خبر: 29389064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقف عملیات نظامی دشمن در ساحل غربی صحت ندارد

در حمله هوایی جنگنده های متجاوز سعودی به یک اتوبوس در شهر الحدیده یمن، چهار غیرنظامی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

توقف عملیات نظامی دشمن در ساحل غربی صحت نداردبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، ستاد تبلیغات جنگ یمن اعلام کرد متوقف شدن عملیات نظامی دشمن در ساحل غربی صحت ندارد و استقرار نیروها و سازماندهی آنها برای اقدام تنش زای جدید ادامه دارد.

همچنین؛ سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: متجاوزان و مزدوران آنها به کشتار مردم یمن و ارتکاب جنایت علیه ملت یمن ادامه می دهند.
وی افزود: جنگنده های متجاوزان با سه حمله هوایی، یک اتوبوس را در منطقه المراعه در الحدیده هدف قرار دادند که شهادت چهار شهروند یمنی و زخمی شدن دو نفر دیگر را به دنبال داشت. جنگنده های متجاوزان امروز چهار حمله هوایی نیز به یک کارخانه انجام دادند. همچنین جنگنده های متجاوز سعودی منطقه الجبلیه در شهرستان التحیتا در استان الحدیده یمن را بمباران کردند. توپخانه متجاوزان نیز چند محله مسکونی را در شهر الحدیده بمباران کرد که به دنبال آن شش کودک زخمی شدند.

یک منبع نظامی در یمن نیز اعلام کرد نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی، دانشکده مهندسی دانشگاه الحدیده در جنوب این شهر را گلوله باران کردند. متجاوزان و مزدوران سعودی با توپ و تیربار، جنوب شهر الحدیده و به طور مشخص خیابان الخمسین و هتل الاتحاد را هدف قرار دادند.

در خبری دیگر، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد در گلوله باران مناطق مرزی بین شهرستان حرض یمن و جیزان عربستان سعودی، شماری از نیروهای عبدربه منصور هادی و نظامیان و مزدوران سعودی کشته یا زخمی شدند. همچنین؛ جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در چندین نوبت شهرستان مرزی حرض در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند. جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی، پایگاه الدیلمی در صنعا را نیز بمباران کردند. مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی، روستاهای مسکونی در شهرستانهای حیدان و الظاهر را در استان صعده یمن گلوله باران کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: برای ادامه نبرد با متجاوزان از آمادگی کامل برخورداریم

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز تلاش مزدوران سعودی را برای پیشروی به طرف منطقه «کیلومتر 16» و به طرف شرق حیس خنثی کردند.
وی افزود: متجاوزان تلاش می کنند با مطرح کردن آتش بس، زمان بیشتری برای بازسازی نیروهای فروپاشیده خود به دست بیاورند.
یحیی السریع تاکید کرد: نیروهای مجاهد یمن از نظر رزمی و روحی برای نبرد و ادامه ماموریت خود کاملا آماده هستند و فریب این بازیهای دشمن را نخواهند خورد.

ضیف الله الشامی: ادعای متجاوزان درخصوص آتش بس برای فریب افکار عمومی است

ضیف الله الشامی سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن گفت: سخنان ائتلاف متجاوز درخصوص آتش بس، دروغ محض و فریب افکار عمومی جهانی است.
الشامی افزود: ما در روند گفتگو مانع تراشی نمی کنیم بلکه این درخواست ماست اما به شرط آنکه گفتگویی ظاهری و دروغین و بدون هدف نباشد. اگر متجاوزان جدی بودند بلافاصله تجاوز خود را متوقف می کردند و یمنیها را برای دستیابی به راه حل کامل و جامع آزاد می گذاشتند.

احمد القنع: پیروزی‎های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن توهمی بیش نیست

احمد القنع وزیر مشاور در امور گفتگو و آشتی در دولت نجات ملی یمن گفت: پیروزی های ائتلاف سعودی، رسانه ای و توهمی است.
وی افزود: رسوایی های روزانه ائتلاف سعودی نتیجه گمراهی درباره اوضاع جبهه های نبرد است.

سخنگوی انصارالله: توقف حملات دشمن برای آمادگی و گرفتن زمان است

محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن و سخنگوی رسمی جنبش انصارالله اعلام کرد واقعیت اعلام توقف عملیات دشمن در الحدیده، آمادگی برای دور جدید است که نیاز به مجهز شدن و زمان بیشتری دارد.
وی افزود: به جز توافقات بین خود چهار کشور متجاوز که خود این طرفها به صورت مستقیم اقدام به حمله می کنند چیز دیگری وجود ندارد. تماس سیاسی جدی درباره راه حلهای واقعی یا آرام کردن عملی مشاهده نمی کنیم و تنها اظهارات رسانه ای است. در هر دور از حملات متجاوزان به یمن، حملات با شدت آغاز می شود و پس از آن کاهش می یابد یا فروکش می کند که بیشتر آنها بدون اعلام آرام شدن اوضاع است.

حزب کنگره مردمی یمن: هدف متجاوزان سیطره بر سواحل و جزایر یمن است

حزب کنگره مردمی یمن با تاکید بر اینکه از هر تلاش یا ابتکار بین المللی که تجاوزگری علیه یمن را متوقف کند و به محاصره پایان دهد استقبال می کنیم؛ اعلام کرد تشدید حملات متجاوزان در چارچوب طرح تکمیل سیطره بر سواحل و جزایر یمن و آبهای منطقه ای آن صورت می گیرد.

 

نظر شما