شناسهٔ خبر: 293799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازدید مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از حوزه نظارت گمركات گیلان

این بازدید با هدف توسعه همكاریهای گمركی دو جانبه، بررسی راهكارهای تسهیل و گسترش فضای كسب و كار در محدوده منطقه آزاد انزلی و بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای دو طرف در مسیر توسعه اقتصادی استان گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان از حوزه نظارت گمركات استان گیلان واقع در شهرستان بندرانزلی بازدید به عمل آورد.

به گزارش ایلنا از انزلی، این بازدید با هدف توسعه همكاریهای گمركی دو جانبه، بررسی راهكارهای تسهیل و گسترش فضای كسب و كار در محدوده منطقه آزاد انزلی و بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای دو طرف در مسیر توسعه اقتصادی استان گیلان برگزار شد.

این گزارش می افزاید، در این جلسه، رفع موانع موجود در مسیر ترخیص كالای تجاری توسط گمرك كشور مورد بحث قرار گرفت و در ادامه مدیرعامل این سازمان با بازدید از بخش های مختلف حوزه نظارت گمركات از نزدیك با فرآیندهای مختلف كاری، ارائه خدمات به تجار و بازرگانان آشنا شده و بر لزوم توسعه همكاریها تصریح شد.

بنابراین گزارش، گمرك در توسعه و اقتصاد مناطق آزاد كشور نقش كلیدی داشته و ‌نقش گمرك از جنبه‌های مختلف تأمین منابع مالی و درآمدهای عمومی مناطق آزاد، ایجاد جاذبه و شرایط برای تسریع در جذب سرمایه گذار، اعمال مزایا قانونی و تسهیلات حمایتی و برخی محدودیت‌ها به منظور حمایت از صنایع تولیدی داخلی، افزایش یا كاهش تعرفه‌ها و... در مناطق آزاد و منطقه آزاد انزلی حائز اهمیت است.

گفتنی است در این بازدید علاوه بر پرویز تقوی ناظر گمركات استان و مدیران این حوزه، معاونین و مدیران این سازمان حضور داشتند.
 

نظر شما