شناسهٔ خبر: 29342936 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنجم آذر؛ آغاز به کار جشنواره پانزدهم فیلم مقاومت

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پنجم آذر در تالار وحدت آغاز به کار می‌کند و نهم آذر در برج میلاد با معرفی برترین آثار سینمایی مقاومت و دفاع مقدس پایان می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر بخش ۴۰ سال سینمای مقاومت جشنواره پانزدهم فیلم مقاومت در دومین نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت تفاوت عمده‌ای با دیگر جشنواره‌ها دارد و آن احیای آرمان‌های ماست، گفت: فرهنگ مقاومت جهانی را از طریق فیلم می‌توان منعکس کرد و باید پرسید چرا این گونه فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی راه پیدا نمی‌کنند در حالیکه امروزه پرفروش‌ترین فیلم ها، فیلم‌هایی در گونه جنگ هستند.

کامران ملکی افزود: فیلم سازان بزرگی از دل سینمای مقاومت برخاسته اند.

مدیر بخش ۴۰ سال سینمای مقاومت جشنواره پانزدهم فیلم مقاومت گفت: حدود ۲۵۸ فیلم در سایت جشنواره وجود دارد که مردم بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند.

وی از برگزاری سه کارگاه انتقال تجربه در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: علی نصیریان، مسعود ده نمکی و احمدرضا درویش به انتقال تجارب سینمایی خود به فیلم سازان می‌پردازند.

سید محمد حسینی مدیر بخش اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز با بیان اینکه کشور‌های غربی با سردمداری آمریکا فیلم‌هایی در حوزه‌های مختلف می‌سازند که محو آن تخاصم با ایران است، گفت: غالب این فیلم‌های ضد ایرانی و اسلامی کیفیت سینمایی پایینی دارند و بغض خود را به ایران نشان می‌دهند و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاکریز مقاومت در سینماست.

وی افزود: در این جشنواره سه فیلم ضد ایرانی قاتل آمریکایی، زیر سایه‌ها و ۶ روز انتخاب شدند که به نقد این آثار از سوی منتقدان سینمایی پرداخته می‌شود.

مسئول اجرایی بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز در این نشست خبری گفت: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بخش بین الملل توانسته است صدای مظلومینی را که می‌خواهند صدایشان شنیده شود، به گوش جهان برسانند.

احسان کاوه افزود: امسال از ۹۷ کشور فیلم به جشنواره ارسال شد که با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه از کشور‌های مختلف آثار زیادی در موضوعات متنوع داشتیم، گفت: فیلمی به جشنواره با عنوان خاشقچی تنها نیست ارسال شد که به دلایل احتمالی امنیتی نام صاحب اثر بر آن قید نشده است چرا که این اثر به خبرنگارانی می‌پردازد که تحت ظلم رژیم سعودی قرار گرفته اند.

مدیر برنامه ریزی و مباحث گفتمانی جشنواره فیلم مقاومت نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت حقوق‌بشری‌ترین فیلم در خاورمیانه است، گفت: همه هنرمندانی که در استکبارستیزی و نهضت‌های مردمی و مبارزه با نژادپرستی فعال بوده اند در این جشنواره حضور دارند.

سید مهدی جوادی افزود: چهره‌های متنوعی از سراسر جهان به مفهوم جهانی مقاومت پرداخته اند و توجه به جهانی سازی آثار سینمایی مقاومت در این جشنواره وجود دارد.

وی اضافه کرد: از مهمترین فعالیت‌هایی که جشنواره امسال دارد نشست دیپلماسی فرهنگی در جهانی سازی آثار مقاومت نقش فعالان مردمی در جهانی سازی مقاومت و عرضه فیلم‌های سینمایی مقاومت در جهان است و امسال همچون سال‌های گذشته چهره سال مقاومت نیز معرفی می‌شود.

درخشان مدیر دبیرخانه و ارزشیابی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز در این نشست با بیان اینکه ۷۴۴ اثر متقاضی حضور در جشنواره بودند، گفت: ۵۳۳ اثر از بخش‌های دولتی و ۲۱۱ اثر در بخش شخصی و خصوصی تولید شدند و از این تعداد ۲۷۱ اثر از شهرستان‌ها و ۴۷۷ اثر از تهران به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی حضور بانوان در جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و افزود: در بخش روایت نو فیلمساز اولی ها، هفت فیلم سینمایی دارند که سه نفر از آن‌ها خانم هستند.

درخشان گفت: ۱۹۷ فیلم در بخش رقابتی با هم رقابت می‌کنند.

حسن امجدی مقدم مدیر امور استان‌ها و تعاملات سازمانی استان‌ها نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری جشنواره در سه استان اصفهان، همدان و زنجان قطعی شده است، گفت: در سه استان کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی نیز برگزاری جشنواره درحال بررسی است و علاوه بر این شهر‌ها، در ۱۰۰ نقطه از کشور نیز نمایش‌های مردمی را در دستور کار قرار داده ایم.

نظر شما