شناسهٔ خبر: 29342530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با دهه وقف ۹۷

رونمایی از سه نماهنگ و برگزاری همایش تجلیل از واقفان و خیرین

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از برگزاری ۲۰ همایش تجلیل از واقفان و خیرین در شهرستان های استان تهران خبر داد و گفت: از سه نماهنگ «بذر امید» و «دستان مهربان» و نماهنگی به خوانندگی سالار عقیلی در دهه وقف رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی، در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان عملکرد شفاف و اجرای هر چه بهتر امینانه نیات واقفین را مهمترین رویکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران دانست و گفت: اشاعه و گسترش وقف زمانی در جامعه رخ می دهد که نیات واقفین هر چه بهتر در جامعه اجرا شود و بدین ترتیب مردم با تمام وجود آثار و برکات آن را در زندگی و اطراف خود حس کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: وظیفه مسئولان و مدیران اوقاف تشریح و گزارش دهی برنامه های و نحوه هزینه کرد عواید موقوفات است تا بدین ترتیب مردم اقبال بیشتری به سنت حسنه وقف پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: وقف در جامعه ما یک بحث بسیار وسیع و گسترده ای است و شما کسی را پیدا نمی کنید که روزانه با وقف و موقوفات سرو کار نداشته باشد. وقتی به مردم گفته می شود شما روزانه با موارد متعددی از وقف سرو کار دارید تعجب می کنند به عنوان مثال مساجد که مردم روزانه در آن رفت و آمد می کنند و نماز می خوانند وقف هستند؛ حسینیه ها که در محرم وصفر برای عزاداری به آنجا می رویم وقفی هستند؛ بیمارستان ها غالبا موقوفه هستند، مدارس و بسیاری ازاماکن عمومی جزء موقوفات محسوب می شوند. 

وی بر لزوم شفاف سازی عملکرد اوقاف تاکید کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ و به کار گیری ابزارهایی چون تبلیغات محیطی و استفاده از ابزار اثر بخشی چون رسانه در این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان تهران در دهه وقف امسال پرداخت و گفت: به مناسبت دهه وقف دو اثر نماهنگ و سرود با نام های «بذر امید» و «دستان مهربان» رونمایی شد. همچنین همزمان با هفته وقف نماهنگی به خوانندگی سالار عقیلی رونمایی شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از برگزاری 20 همایش تجلیل از خیرین و واقفان در ادارات شهرستان های استان تهران خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی هایی با صداو سیما برای انعکاس عملکرد اوقاف استان تهران صورت گرفته است همچنین سریال مستند توشه ماندگار از امروز با موضع وقف از یکی از شبکه های صدا وسیما به مناسبت دهه وقف پخش می شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما